استاندار خوزستان :
انتقال آب از رودخانه زهره حتی به میزان 60 میلیون مترمکعب هم قابل قبول نیست و ما نسبت به این امر معترض هستیم.
کد خبر: ۲۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 15 August 2016
استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری‌های خود در خصوص انتقال آب از رودخانه زهره و وعده وزیر نیرو برای احداث سد در مسیر این رودخانه، گفت: انتقال آب از رودخانه زهره حتی به میزان 60 میلیون مترمکعب هم قابل قبول نیست و ما نسبت به این امر معترض هستیم.
 
غلامرضا شریعتی خوزستان، اظهار کرد: در دولت گذشته انتقال آب به میزان 600 میلیون مترمکعب از حوضه زهره خوزستان به تصویب رسید. در دولت یازدهم بحث و بررسی و پیگیری‌های زیادی در خصوص این مصوبه صورت گرفت و در نهایت انتقال حداکثر 60 میلیون مترمکعب آب از این رودخانه به استان بوشهر تصویب شد.
 
وی با بیان این‌که انتقال آب از رودخانه زهره به استان بوشهر به منظور مصارف کشاورزی و صنعتی صورت می‌گیرد، خاطرنشان‌کرد: براساس مصوبه شورای عالی آب، حداکثر حجم مجاز برای انتقال آب از این رودخانه، 60 میلیون مترمکعب است و هیچ فردی حق تعدی از این رقم و افزایش حجم آب انتقال داده شده را ندارد.
 
استاندار خوزستان با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو در هفته گذشته، تصریح کرد: با توجه به افزایش EC رودخانه زهره تا 14 هزار میکروگرم بر موس در حوزه هندیجان، در این دیدار نسبت به انتقال آب از رودخانه زهره اعتراض خود را اعلام و مشکلات این حوزه از نظر کمی و کیفی را مطرح کردم. همچنین به آقای چیت‌چیان گفتم که ما نسبت به انتقال آب رودخانه زهره در حجم 60 میلیون مترمکعب نیز معترض هستیم و این امر برای ما قابل قبول نیست.
 
شریعتی ادامه داد: وزیر نیرو در خصوص انتقال آب رودخانه زهره، استدلال‌هایی مبنی بر کاهش 540 میلیون مترمکعب حجم آب را داشته‌اند و در پاسخ به اعتراضاتی که به مشکلات حوزه رودخانه زهره و کمبود آب در شهرستان‌های هندیجان، امیدیه و زیدون داشتیم، گفته‌اند که افزایش میزان EC آب این رودخانه به علت انتقال آب است.
 
وی افزود: وزیر نیرو در این دیدار از احداث سدی در مسیر رودخانه زهره در خوزستان خبر دادند و گفتند که با احداث این سد، دیگر انتقال 60 میلیون مترمکعب از حجم آب پشت سد به استان بوشهر مشکلی به همراه نخواهد داشت؛ زیرا آب در سطح بسیار زیادی به میزان چند صد میلیون مترمکعب، پشت سد تجمع خواهد کرد.
 
وی با تقدیر از دولت به علت کاهش حجم انتقال آب از حوضه زهره از 600 میلیون مترمکعب به 60 میلیون مترمکعب، اظهار کرد: البته ما نسبت به انتقال آب 60 میلیون مترمکعب از این حوضه نیز انتقاد و اعتراض داریم اما وزارت نیرو معتقد است که رودخانه زهره می‌تواند پاسخگو انتقال آب 60 میلیون مترمکعب باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رودخانه ، زهره ، استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار