روز گذشته،در جلسه ای که با حضور میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، به منظور رفع مشکلات آب و فاضلاب در محل فرمانداری آبادان برگزار شده بود، اعلام شد خط انتقال 1000 میلیمتر تصفیه خانه آب ثامن الائمه آبادان از محل اسناد خزانه سال 95 ظرف مدت 8 ماه اجرا می شود.
کد خبر: ۲۷۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 15 August 2016

علی اکبر علیمرادی در این جلسه با بیان این مطلب ادامه داد: با اجرای این خط انتقال و ایستگاه پمپاژ بخش عمده ای از مشکل کمی و کیفی آب شرب آبادان مرتفع می شود.
علیمرادی با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته وضعیت موجود در آبادان و خرمشهر بسیار تغییر کرده از همه همکاران و مسئولین شهری و استانی تشکر و قدردانی نمود و افزود: علی رغم این اقدامات انجام شده هنوز تا وضع مطلوب فاصله داریم.
وی با اشاره کمبود آب مورد نیاز مردم آبادان با توجه به رشد جمعیت از مبادله موافقت نامه راه اندازی آب شیرین کن آبادان به ظرفیت 10 هزار متر مکعب خبر داد.
مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان در خصوص اصلاح شبکه آب آبادان اظهار نمود: این اقدام با اعتبارات قطره چکانی به سرانجام نمی رسد و با توجه به اینکه در سالهای گذشته اعتبار مورد نیاز در این زمینه تخصیص داده نشده در تلاش هستیم با کمک نمایندگان استان یک ردیف بودجه ای صرفا برای اصلاح شبکه فرسوده آب استان خوزستان اختصاص یابد.
علیمرادی استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی را به عنوان یکی دیگر از راهکارهای در دست پیگیری برای اصلاح شبکه فرسوده آب استان عنوان کرد.
وی با اعلام اینکه کار احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر آبادان نسبت به شهرهای دیگر پیشرفت بیشتری دارد، از فعال شدن مجدد عملیات اجرایی این تصفیه خانه با استفاده از  فاینانس چینی  خبر داد و افزود: این پروژه با 24 درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 75 هزار متر مکعب در شبانه روز  در مدت 36 ماه احداث خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: با بهره برداری از این تصفیه خانه و اجرای 12 کیلومتر خط انتقال ورودی و خروجی و یک ایستگاه پمپاژ می توان 70 درصد فاضلاب شهر آبادان را تصفیه و به چرخه محیط زیست وارد کرد.
شهبازی، فرماندار ویژه آبادان و معاون استاندار خوزستان در این جلسه با اشاره به مشکلات مردم آبادان در حوزه آب و فاضلاب خواستار راه اندازی آب شیرین کن ، تخصیص اعتبار ویژه جهت اصلاح و ترمیم شبکه آب آبادان، تخصیص آب بیشتر از خط غدیر شد.
مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه احداث مخزن 3 هزار متر مکعب و ایستگاه پمپاژ چوئبده، احداث ایستگاه پمپاژ مخزن 3 هزار متر مکعب اروندکنار، افزایش دبی آب غدیر برای انتقال به تصفیه خانه طرح جامع، راه اندازی آب شیرین کن دیگری  در این شهرستان و تکمیل پروژه خط هزار از تصفیه خانه
 ثامن الائمه تا تلمبه خانه جمشید آباد را از جمله راهکارهای مورد اشاره برای برون رفت مشکلات آبادان در بخش آب عنوان کرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار