استاندار خوزستان:
در زمینه درمان اعتیاد باید به نحوی عمل کرد که هر کس و هر سازمانی تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر، مراکز درمان افراد مبتلا به اعتیاد را دایر نکند و از این لحاظ مشکلات دیگری ایجاد نشود.
کد خبر: ۲۷۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 17 August 2016
غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید به شکل علمی و منطقی با مساله اعتیاد برخورد کرده و درمان افراد معتاد را دنبال کنند.
وی افزود: در مساله اعتیاد باید فرد معتاد به عنوان بیمار پذیرفته شود و نباید برخورد قهری با معتادان وجود داشته باشد بلکه برخوردهای قهری باید در مقابله با قاچاقچیان انجام شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: باید به دنبال آن باشیم تا اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر کیفی باشد.
شریعتی با اشاره به لزوم فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان عنوان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید دارای مجوز باشند و این ایراد در خصوص مجوز این تشکل‌ها و فعالیت آن‌ها وارد است.
وی ادامه داد: البته باید حوزه فعالیت مجوزها مشخص شود؛ اگر مجوز یک سازمان، ملی و در سطح کشور است، اجازه فعالیت در استان خوزستان را نیز دارد ولی اگر مجوز تنها مربوط به یک استان دیگر یا تهران باشد، حتما باید برای فعالیت در خوزستان نیز مجوز استانی گرفته شود. در خصوص توزیع داروهای ترک اعتیاد نیز اگر این داروها توسط سیستم درمانی و دارویی کشور مورد تایید قرار گرفته است، توزیع این داروها توسط سازمان‌های مردم‌نهاد نیز مشکلی نخواهد داشت.
استاندار خوزستان عنوان کرد: در زمینه درمان اعتیاد باید به نحوی عمل کرد که هر کس و هر سازمانی تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر، مراکز درمان افراد مبتلا به اعتیاد را دایر نکند و از این لحاظ مشکلات دیگری ایجاد نشود.

برچسب ها: سازمان ، مردم ، اعتیاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار