نباید حق و حقوق مردم روستایی خوزستان تضییع شود و این حق و حقوق باید متناسب با دیگر استان های کشور در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۲۸۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 18 August 2016
غلامرضا شریعتی در نشست فرمانداران و مدیران اجرایی استان با معاون توسعه روستاها و مناطق محروم کشور که (27 مردادماه) در سالن شهیدرجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه مناطق روستایی و محروم استان باید گام برداریم و اگر در این خصوص عقب ماندگی هایی نسبت به استان های دیگر وجود دارد، باید تلاش کرد که رفع شود.

وی افزود: در این خصوص نباید حق و حقوق مردم روستایی خوزستان تضییع شود؛ حق و حقوق روستاییان خوزستان باید متناسب با دیگر استان های کشور در نظر گرفته شود و ما تلاش خواهیم کرد که این کسری ها رفع شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر نقش روستاها عنوان کرد: روستا از دیرباز در بخش های مهم توسعه حضور داشته و نقش مهمی در تولید ناخالصی کشور داشته است و یکی از محورهای اساسی در اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

شریعتی با اشاره به اینکه برنامه ریزی در کشور مبتنی بر اقتصاد نفتی شده است، گفت: باید در دولت به نحوی عمل کرد که تا حد امکان در روستاها حالتی از استقلال ایجاد شود و اداره روستاها به صورت مشارکتی و مستقل انجام شود؛ این نوع برنامه ریزی در روستاها موفق تر خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون معلمان مدارس روستایی از شهر به روستاها می روند و با تاخیر چند ساعته در مدارس حاضر می شوند و این موضوع، ضمن نارضایتی روستاییان موجب کاهش سطح کیفیت آموزش می شود. در این شرایط رتبه آموزش پرورش خوزستان در کشور 30 است و البته با تلاش های انجام شده رتبه خوزستان در کنکور 21 و رتبه میزان قبولی 27 است و این وضعیت همچنان شایسته خوزستان نیست.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بسیاری از معلمان رغبتی به تدریس در مدارس روستایی ندارند و به دنبال انتقال از روستاها هستند. در چنین وضعیتی، کمبود 7 هزار معلم وجود دارد و معلمان بسیاری به دلیل شرایط خوزستان به مهاجرت تمایل دارند و نتیجه این امر عدم ثبات در آموزش و پرورش به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه است.

شریعتی با بیان اینکه فرهنگ توسعه باید در مدارس گسترش پیدا کند، گفت: باید این امکان فراهم شود که از نیروهای بومی منطقه برای مدارس روستایی استفاده شود و تعهدی برای استخدام این افراد نیز مهیا شود. روستاها اکنون نیز از لحاظ تسهیلات در این خصوص آمادگی دارند.

وی با انتقاد از ضعف مدیریت برخی دستگاه ها در جهت برطرف کردن مشکلات روستاها تصریح کرد: برخی از مشکلات و عدم اجرای پروژه ها به نبودن همکاری بین بخشی باز می گردد. هر کدام از دستگاه ها به دنبال آن است که پولی به دستش برسد و آن را خرج کند. این به معنای هدر کردن بیت المال است که برخی دستگاه ها این کار را در روستاها انجام داده اند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تلاش مدیران دستگاه ها و فرمانداران بر ایجاد فرصت های تولید در مناطق روستایی عنوان کرد: اشتغال و تولید به ویژه در مناطق محروم یکی از اولویت ها است و همه باید تلاش کنند تا باری از دوش مردم کم شود.

شریعتی اظهار کرد: لازم است در بحث توسعه روستاها و مناطق محروم توجه ویژه ای به خوزستان به دلیل عوامل و شرایط موجود شود.

برچسب ها: استاندار ، حق ، روستائیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار