اتحادیه خشکبار سازمان جهاد کشاورزی، نرخ خرید توافقی خرما را برای کشاورزان معیین کرده که در این خصوص قیمت هر کیلوگرم خرمای استعمران درجه یک 16 هزار ریال تعیین شده است.
کد خبر: ۲۸۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 18 August 2016
ناجی شعیب زاده مدیر اداره جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: این قیمت حداقل قیمت پرداخت شده به کشاورز بوده و کلیه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل تا محل کارگاه، بر عهده کارگاه های خریدار می‌باشد.
 
وی افزود: نرخ خرما در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته، 30 درصد افزایش داشته است و این میزان افزایش قیمت، وضعیت مناسبی را برای کشاورزان به وجود می آورد تا با فروش محصولات، بخشی از مشکل کمبود نقدینگی خود را حل کنند.
 
شعیب زاده تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم خرمای درجه 2 بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی اتحادیه خشکبار سازمان جهاد کشاورزی، 15 درصد زیر قیمت خرمای درجه یک خواهد بود.
 
وی با اشاره به سطح زیر کشت خرما در آبادان، گفت: سطح زیر کشت خرما در آبادان 13 هزار هکتار است و بیش از 70 درصد از عمده خرمای تولیدی شهرستان، استعمران است که جنبه صادراتی دارد و پیش‌بینی می کنیم امسال حدود 65 هزار تن انواع خرما، خارک و رطب از سطح نخیلات این شهرستان برداشت کنیم.
 
شعیب زاده خاطرنشان کرد: توصیه می کنیم تا کشاورزان محصول خرمای خود را به کارگاه های بسته بندی که عضو اتحادیه هستند، بفروشند تا در صورت بروز اختلاف در خصوص قیمت ها، اداره جهاد کشاورزی شهرستان بتواند ورود پیدا کرده و مشکل را حل کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار