عکاس ها این اجازه را دارند تا در هر نقطه ای به جز مناطق امنیتی و مناطقی که عکاسی ممنوع است عکاسی کنند و نیاز به هیچ مجوزی نیست.
کد خبر: ۲۸۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 18 August 2016
همایون قنواتی شامگاه چهارشنبه در جشنی که به مناسبت روز جهانی عکاسی در سینمای جوان اهواز برگزار شد  اظهار کرد: تا کنون کسی به من مراجعه نکرده که بگویید برای عکاسی جلویش را گرفته اند. عکاسی کردن در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، توریستی، تاریخی و... در هر جای این استان باید اتفاق بیفتد و از نظر ما هیچ اشکالی ندارد.
وی افزود: هنرمندان آزاد هستند که کارشان را انجام دهند و اگر موردی پیش آمد به ما بگویند ما آن را پیگیری می کنیم. مگر در جاهایی که ممنوعیتی اعلام شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که رشته های هنری بسیار تخصصی شده اند توضیح داد: وقتی در حوزه هنر به تخصص های مختلف می رسیم نیاز به فضاهای تخصصی نیز پیدا می کنیم. باید به سمتی برویم که برای هر هنری فضای تخصصی نیز ایجاد کنیم.
او بیان کرد: برای گروه های مختلف عکاسی می طلبد که فضاهای مناسبی تعریف شود هرچند که باید از امکانات موجود نیز استفاده کنیم. هم اکنون در اهواز چندین فضا برای برگزاری نمایشگاه وجود دارد که هنرمندان باید از این فضاها به خوبی استفاده کنند.
قنواتی توضیح داد: در چند وقت اخیر پروژه های فیزیکی وجود داشت که سالهای سال رها شده بود برای همین در یکی دو سال اخیر آن ها را فعال کردیم که از جمله می توان به خانه هنرمندان اشاره کرد که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: خانه هنرمندان فضایی برای گروه ها و انجمن های مختلف فرهنگی و هنری است. این خانه با اعتباراتی که دولت فراهم می کند بخش بسیار زیادی از نیازهای جامعه هنری ما را تامین می کند. همچنین 2 سالن از موزه هنرهای معاصر اهواز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و یک مجتمع فرهنگی نیز در منطقه کوروش اهواز داریم که 80 درصد پیشرفت فیزکی داشته است. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر این که این مجموعه ها بخش زیادی از نیازهای هنرمندان را تامین می کند توضیح داد: علاوه بر این، هنرمندان و جامعه هنری برای ارایه آثارشان باید از فضاهایی که موجود است و فضایی که این قابلیت را دارد استفاده کنند. مثلا سال گذشته نمایشگاهی در کشتی سوزینا برپا شد که بسیار خوب بود همچنین مکان هایی مانند سینما هلال، سینما ساحل و... بخش هایی را برای نمایش آثار اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: فضاهای فیزیکی و هنری باید متناسب با نیازهای ما افزایش پیدا کند ما هم باید از فضاهای موجود بهترین بهره براری را بکنیم.
قنواتی با اشاره به برگزاری جشنواره برای عکاسان گفت: برنامه ای را با وزارت خانه انجام دادیم تا یک جشنواره هنرهای تجسمی را برگزار کنیم جشنواره ای که بخشی از آن عکاسی با موضوع اقوام ایرانی است.
وی با تبریک روز جهانی عکاسی گفت: استان ما سوژه های بسیار زیادی دارد که می تواند مورد توجه عکاسان قرار بگیرد. عکاسان باید استان را به گونه بهتری چه از لحاظ تاریخ، تمدنی و میراث و چه از لحاظ مکانهای طبیتی و توریستی معرفی کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: امیدوارم دستگاه ها و نهادهایی که در استان هستند به موضوع عکاسی تخصصی تر نگاه کنند. این موضوع تنها به عهده یک نهاد فرهنگی نیست بلکه همه نهاد ها می توانند برای ثبت و اسناد مربوط به حوزه فعالیت خودشان با عکاسان در ارتباط باشند.
وی ادامه داد: عکاسی هم جنبه آموزشی می تواند داشته باشد و هم جنبه سرگرمی. در استان خوزستان عکاسان خوبی داریم که باید از قابلیتشان به خوبی استفاده شود.
همچنین مجید رمضان پور، مدرس عکاسی، به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مشکلات ما به عنوان عکاسان این است که به اندازه باقی جوامع عکاسی در کشور و به رغم این که از لحاظ استعدای و حرفه ای جایگاه خوبی داریم اما در معرفی خودمان ضعیف هستیم که بخشی از آن به عکاسان و بخشی دیگر نیز به سیستمی که ما در آن قرار داریم برمیگردد.
وی ادامه داد: من بیشتر ضعف را از خود عکاسان می بینم زیرا همبستگی و همراهی بین آن هاکمرنگ شده و خوشحالم که چنین مراسمی بهانه ای برای دور هم بودن باشد.
رمضان پور اظهار کرد: ما نیاز به هیچ سازمان دولتی برای مطرح کردن خودمان نداریم ضمن این که جایی مثل سینمای جوان خیلی می تواند راه گشا باشد.
وی با بیان این که نیاز به تبلیغ بیشتر برای عکاسان است گفت: باید از این سابقه درخشان عکاسی نیز مطالبی تئوریکی که عکاسی را به چالش بکشاند نیز بیرون بیاید .
در مراسمی که به مناسبت روزجهانی عکاسی گرفته شد کارگاه آموزشی مروری بر عکاسی هنری ایران از سوی امیر کردونی برگزار شد و از علی رضا مردانی، میعاد آخی،نازلی عباسی، مهران همراهی، و دانیال خدایی تقدیر شد.
19 آگوست برابر با 28 مرداد در تقویم به عنوان روز جهانی عکاسی نام گذاری شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: عکاس ، امنیت ، ممنوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار