معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در نشست خبری بزرگداشت هفته دولت از برپایی نمایشگاه هفته دولت و برگزاری همایش خوزستان و دولت یازدهم، مدیریت پساب‌های کشاورزی و اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب‌ها و رفع منشاهای داخلی گرد و غبار خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 18 August 2016

 فرج‌الله خبیر در نشست خبری بزرگداشت هفته دولت که ، 27 مردادماه با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به هشتم شهریورماه سالروز شهادت رجایی و باهنر،‌ رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت کشور در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به این‌که هفته دولت سال جاری در سال پایانی عمر دولت یازدهم قرار دارد باید دستاوردها و عملکرد دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته به نحوی مطلوب در معرض دید مردم قرار بگیرد.
وی در خصوص برنامه‌های خوزستان به مناسبت هفته دولت تصریح کرد: تجلیل از مقام والای شهدایی که دولت و جمهوری اسلامی به کشور تقدیم کرده است، باید در هفته دولت انجام و عملکرد و خدمات دولت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی به صورتی مطلوب اطلاع‌رسانی می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید زمانی سکاندار قوه مجریه شد که مشکلات بسیار سنگینی در سطح ملی و بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی وجود داشت. تورم افسارگسیخته، تحریم‌های شدید بین‌المللی و تنگناهای اقتصادی در بخش‌های مختلف آثار بسیاری بر مبادلات بازرگانی کشور ما با سایر کشورهای دیگر گذاشت و کاهش شدید تولید نفت که متأسفانه از پارامترهای مهم در اقتصاد کشور محسوب می‌شود، آثار قابل توجهی بر درآمدهای دولت داشت؛ کاهش شدید قیمت نفت،‌ سطح درآمدهای عمومی را کاهش داد و خدمت‌رسانی به مردم را با مشکلاتی جدی مواجه کرد.

آثاری که برجام داشت ...

خبیر ادامه داد: بنابراین دولت یازدهم با رویکردی جدید آغاز به کار کرد و با توجه به وعده رفع تحریم‌های رئیس جمهور در زمان انتخابات سال 92، دولت تدبیر و امید انرژی بسیاری را در بخش روابط بین‌المللی صرف کرد که با برقراری مذاکرات فشرده منجر به انعقاد توافق برجام شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به مشکلاتی که هنوز در مسیر اجرای تصمیمات توافق برجام وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم با حل این مشکلات و تنگناها روابط بین‌المللی ایران با سایر کشورهای دنیا به ویژه در حوزه روابط اقتصادی و مبادلات بازرگانی سطحی عادی قرار بگیرد.

خبیر طرح تحول نظام سلامات را از اقدامات بسیار مؤثر و سازنده دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در زمانی‌که مردم کشور به ویژه مبتلایان به بیماری‌های خاص در زمینه تأمین داروهای خود از مشکلات شدیدی رنج می‌بردند، دولت فعلی با ساماندهی وضعیت تأمین و توزیع دارو در کشور ظرف چند ماه این مشکلات را رفع کرد. همچنین با توجه به اقدامات خوب دولت در زمینه پوشش بیمه‌ای مردم، اکنون به جرات می‌توان گفت که بیش از 99 درصد مردم از پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند.

وی افزود: اگر هنوز بخش اندکی از مردم تحت پوشش بیمه‌ای حوزه بهداشت و درمان قرار ندارند به مشکلات دولت باز نمی‌گردد و به نظر می‌رسد که برخی از مردم نیازی به لزوم برخورداری از پوشش بیمه‌ای نمی‌بینند. با این وجود هیچ مشکلی برای ملحق شدن این جمعیت اندک به سایر مردم کشور که اکنون تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند، وجود ندارد.
خبیر عنوان کرد: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زیست‌محیطی استان بودیم و بارش‌های نسبتاً مطلوب اواخر سال‌گذشته در حوزه شمالی خوزستان که منجر به ورود حجم خوبی از آب به تالاب هورالعظیم در مرز مشترک کشور ما کشور عراق شد و خوشبختانه با همکاری وزارت نفت و پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست تالاب‌های خوزستان در سطح قابل قبولی احیاء و آبگیری شدند که این امر بر میزان تولید ریزگردها از کانون‌های داخلی اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به آثار اقدامات وزارت نفت بر انسداد مسیر ورود آب به برخی تالاب‌های استان بیان کرد: برخی فعالیت‌های نفتی در طول چندین سال گذشته باعث شد تا مسیر آب به بخشی از تالاب‌ها مسدود شود که به تبع منجر به خشک شدن چندین هزار هکتار از تالاب‌های خوزستان شد. طبیعتاً پر شدن مجدد و احیای این تالاب‌ها زمان‌بر است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در مناطقی از شهرستان‌های امیدیه، هندیجان، ماهشهر و رامشیر که منشاء تولید ریزگردها هستند اقداماتی در راستای تثبیت خاک و نهال‌کاری در سطح چندین هزار هکتار آغاز شده است و ان‌شاءالله اجرای این‌گونه طرح‌ها بر بهبود وضعیت محیط زیست استان تأثیرگذار باشد.

خبیر در خصوص پساب‌ها و زه‌آب‌های کشاورزی در استان اظهار کرد: این امر محیط زیست خوزستان را با چالش و تهدیدی جدی مواجه کرده است. خوشبختانه در جلسات اخیر شورای عالی آب کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور تصمیمات بسیار خوبی برای معضل پساب‌های کشاورزی استان اخذ شده است و امیدواریم با اجرایی شدن هر چه سریعتر این تصمیمات، شاهد برطرف شدن این معضل به ویژه در مناطق جنوب و جنوب غرب استان باشیم.

وی افزود: بررسی شیوه‌های رفع معضلات پساب‌ها کشاورزی به ویژه پساب‌های طرح‌های کشت و صنعت نیشکر بر عهده یک تیم کارشناسی قرار داده شده است تا ان‌شاءالله با استخراج و اجرای این شیوه‌ها، محیط زیست خوزستان را از مشکلات ناشی از پساب‌ها خارج کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: به علت این‌که پساب‌های کشاورزی باعث شوری و تخریب اراضی می‌شوند باید شیوه‌ای برای مدیریت این پساب‌ها اعمال شود تا بدون کمترین مشکلی پساب‌های کشاورزی را به دریا منتقل کنیم.

خبیر افزود: بخشی از پساب‌ها و زه‌آب‌های کشاورزی با میزان شوری کمتر باید در احیا و آبگیری تالاب‌های شادگان، هورالهویزه و بخشی از هورالعظیم مورد استفاده قرار بگیرد. این امر می‌تواند بر کاهش میزان تولید گردوغبار از کانون‌های داخلی مؤثر واقع شود و اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بسیاری بر تأمین حق‌آبه تالاب‌های استان از رودخانه‌ها به صورت منظم و مستمر می‌شود این امر بسیار مهم و زیربنایی و مستلزم توجهی بسیار جدی است؛ خوشبختانه در مدیریت استان به این مسئله توجه می‌شود و به خوبی اقدامات لازم در حال انجام است.

بهره‌برداری از مرکز کنترل قطار و طرح اتصال شهر ماهشهر به شبکه سراسری

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در حوزه راه‌‌آهن به مناسبت هفته دولت عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز کنترل قطار و طرح اتصال شهر ماهشهر به شبکه سراسری راه‌آهن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد


برچسب ها: دولت ، همایش ، خوزستان ، خبیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار