2 طرح بزرگ در بخش آب و برق در هفته دولت با حضور وزیر نیرو در دزفول به بهره برداری می رسد
کد خبر: ۲۸۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 18 August 2016
عبدالحسین پوررکنی در نشست هماهنگی برنامه های هفته دولت در فرمانداری دزفول افزود:منبع ذخیره آب 30 هزار مترمکعبی دزفول با اعتباری افزون بر 130 میلیارد ریال و افزایش ظرفیت ایستگاه 400 مگاواتی این شهرستان به 600 مگاوات با اعتباری افزون بر 110 میلیارد ریال 2 طرح مهم در بخش آب و برق در دزفول می باشند که آماده بهره برداری با حضور وزیر نیرو هستند.

وی همچنین به تشریح فعالیت های عمرانی صورت گرفته طی امسال در دزفول پرداخت و اظهار کرد:در سال جاری هشت طرح هادی و بهسازی در روستاهای حسین کلولی،پامنار،سنجر،رزگه ،آبید ،دیونی و بیشه بزان با اعتباری افزون بر 23 میلیاردو 770 میلیون ریال اجرا شده است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت:طرح جاده پاشنه زاگرس نیز با اعتباری افزون بر 280 میلیارد ریال از محل سه راهی شهیون تا روستای المهدی بطول 6 کیلومتر از 2 هفته پیش آغاز شده و به سمت روستای گاومیر در دست اجراست.

نصرالله فخر مجدیان بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت:در هفته دولت چهار طرح شاخص شامل پارک دانش آموز در روستای عدالت، پیست سلامت و آسفالت خیابانهای 2 روستای بخش مرکزی با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال افتتاح می شوند.

مسعود سخایی بخشدار سردشت دزفول نیز آسفالت خیابانهای روستای شیرین آب،پارک ماهور برنجی و روستای آبید را از جمله طرح های قابل بهره برداری بخش سردشت در هفته دولت عنوان کرد.

منصور نظریان سیاهپوش رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان دزفول نیز گفت:در هفته دولت 240 واحد مسکن مهر در زیباشهر دزفول با اعتباری افزون بر 115 میلیارد ریال به متقاضیان واگذار می شوند.

وی افزود:حدود 90 درصد سهم آورده این واحدهای مسکونی از سوی متقاضیان بوده و زیرساخت لازم شامل آب وبرق نیز برای این متقاضیان در زیباشهر فراهم شده است.

بهزاد شاهرخی فر شهردار صفی آباد دزفول نیز در این نشست گفت:سه طرح شامل تکمیل ساختمان شورای شهر صفی آباد و آسفالت خیابانهای کوی بهار با اعتباری افزون بر 6 میلیارد ریال آماده افتتاح در هفته دولت هستند.

احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز از آماده سازی هفت طرح شامل پنج طرح آبیاری تحت فشار،کلینیک گیاه پزشکی و مرکز تولید محصولات سالم برای بهره برداری در هفته دولت خبر داد و گفت:علاوه بر این از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی دزفول تقدیر خواهد شد ضمن اینکه توانمندی های بخش کشاورزی دزفول در نمایشگاه بین المللی اهواز عرضه خواهد شد .

زارعی به طرح مرکبات 370 هکتاری پادگان قائمیه دزفول نیز اشاره کرد و گفت:این طرح قرار بود در 370 هکتار از اراضی پادگان قائمیه اجرا شود که تاکنون 200 هکتار آن با استفاده از سامانه نوین آبیاری اجرا شده و به صورت مکانیزه مدیریت می شود و می تواند الگوی مناسبی برای باغداران منطقه باشد.

وی افزود:علاوه بر این 10 هکتار کاکتوس در این منطقه کشت شده که کشت کاکتوس در این وسعت در کشور و استان برای نخستین بار انجام شده است که با وجود استفاده حداقل آب در کشت هم صرفه اقتصادی دارد و هم برای خوراک دام استفاده خواهد شد .

یعقوب زلقی سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول نیز گفت:در سال گذشته چهار میلیارد و 600 میلیون ریال برای بازسازی خانه های ثبت ملی دارای سکنه در دزفول به صورت بلاعوض اختصاص یافت که این اعتبار جهت پایداری ،بازسازی و حفظ بناهای تاریخی هزینه شد .

وی افزود:در حال حاضر نیز 10 طرح در بخش گردشگری،صنایع دستی ، رستوران سنتی و ساماندهی سازه های دست کند (کت های ) ساحل رودخانه با پیشرفت 25 درصد در حال اجرا می باشد.

ناصر نظری معاون اداره ورزش و جوانان دزفول نیز گفت:علاوه بر افتتاح کف پوش گذاری سالن ورزشی شهر صفی آباد با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در هفته دولت همایش پیاده روی ، ویلچررانی ویژه جانبازان و معلولان،میزبانی مسابقات بسکتبال نوجوانان منطقه هشت کشور،صعود تیم های کوهنوردی،میزبانی مسابقات تیراندازی با تفنگ ،اختتامیه مدارس فوتبال طرح اوقات فراغت و مراسم ویژه پهلوانی در زورخانه دزفول برگزار می شود.

محسن زرشناس مدیر روابط عمومی شهرداری دزفول نیز گفت:17 طرح عمرانی ، تولیدی و خدماتی با اعتباری افزون بر 336 میلیارد ریال توسط شهرداری دزفول بمناسبت هفته دولت بهره برداری خواهد شد.

محمدحسن قنبری رئیس نوسازی مدارس دزفول نیز گفت:در گام نخست طرح برکت 10 طرح آموزشی در مناطق محروم دزفول آغاز شد که هفت طرح آن در منطقه احمدفداله می باشد.

وی افزود:در گام طرح برکت نیز 10 طرح با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال در مناطق مختلف دزفول آغاز می شود که شامل مدرسه سازی،خانه عالم ، مسجد و نمازخانه در 2 بخش شهیون و سردشت است .

وی همچنین از ساخت مدرسه 12 کلاسه همراه با آزمایشگاه و سالن جلسات در کوی مدرس دزفول خبر داد و گفت:این مدرسه در محل کنونی یک مدرسه فرسوده که تخریب و بازسازی می شود.

قنبری اظهار کرد:چهار طرح آموزشی دیگر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دزفول در حال ساخت است که تلاش می شود تا اول مهرماه افتتاح شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار