امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مناطق روستایی ظرفیت بالایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، گفت: آنچه در خوزستان از آن رنج می بریم قوانین اجرایی است. باید تلاش در این جهت باشد که اقتصاد مقاومتی را جامعه عمل بپوشانیم.
کد خبر: ۲۸۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 20 August 2016
 آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه 29 مردادماه اظهارکرد: امروز روز درگذشت شیخ عبدالکریم حائری است؛ امام(ره) می فرمود که ما نمی توانستیم در قم درس بخوانیم و شیخ عبدالکریم حق عظیمی بر ما دارد. ایشان یک صاحب نظر در علم و اصول بود. امام درباره ایشان می فرمایند وقتی ایشان از دنیا رفت فرزندانش در همان روز عزایی در خانه نداشتند. 

وی با بیان اینکه شیخ عبدالکریم موسس حوزه علمیه قم و عالم بزرگی است افزود: شاگردانی که ایشان تربیت کرد در راس شان حضرت امام خمینی(ره) بود. از خداوند علو درجات را برای او مسئلت داریم. 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه یکشنبه روز جهانی مسجد نام گذاری شده است گفت: قرآن کریم دو مسجد را به ما معرفی می کند؛ اولین مسجد مسجدی است که اساسش تقوا است و دومین مسجد، مسجد ضرار است که منافقین آن را برای تفرقه میان مسلمانان ساختند. امروز این مسجد مربوط به آمریکا و اسرائیل است. 

حسن زاده ادامه داد: ما در مساجد خوزستان دو خلاء را مشاهده می کنیم اولین خلاء مساجد بین راهی هستند. اگر مسافری وارد خوزستان بشود نمی تواند به راحتی مسجدی را پیدا کند که با خیال راحت در آن نماز بخواند چرا که مسائل بهداشتی، سیستم سرمایشی و غیره به ندرت در مساجد ایده آل هستند. 

وی ادامه داد: از مسئولین اداره راه و شهرسازی و میراث فرهنگی می خواهیم به این امر بیشتر دقت کنند که مساجد ورودی شهرها آبرومند باشد. خلاء دوم نیز مربوط به مناطق مسکونی است که ساخته می شوند اما فضای مسجد کمتر در آنها پیش بینی می شود. این مناطق باید مورد توجه مسئولین شهرسازی قرار بگیرند. همچنین ساختن مسجد باید با سهولت انجام پذیرد و مسجدساز نگران مقررات و ضوابط قانونی نباشد. امروز در اهواز مسجد بدون امام جماعت نداریم و این مسئله سبب تعجب سایر استان ها شده است.

حسن زاده با اشاره به این که دوشنبه روز صنایع دفاعی است گفت: قرآن مسلمانان را به قوی کردن بنیه دفاعی دعوت می کند. قرآن نمی گوید که با هر که مشرک و کافر است جنگ کنید بلکه می گوید آماده باشید تا دشمنان از شما در هراس باشند. 

وی افزود: صنایع دفاعی در نظام جمهوری اسلامی نسبت به قبل از انقلاب تفاوت بسیار زیادی دارد و بنیه دفاعی ما مانند بنیه اعتقادی ما است. 

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر کشورها اعتقادات و فرهنگ صحیح آن است، همچنین صنایع ما در مقایسه با صنایع کشورهای اطراف بسیار مطلوب است. کشورهای دیگر باید برای کوچکترین صنایع دفاعی دست گدایی به سمت آمریکا و دشمنان دراز کنند. 

حسن زاده با بیان اینکه دوشنبه روز پزشک و بزرگداشت ابن سینا است گفت: ابن سینا مسلمان و دانشمندی بزرگ و نماد وحدت علم و دین است. او کتاب هایی در فلسفه و پزشکی نوشته که اکنون مهم ترین کتاب های منبع ما است. 

وی تصریح کرد: در دوران انقلاب مجروحانی که امکان مراجعه به درمانگاه را نداشتند در خانه پزشکان درمان می شدند. پزشکان در دوران دفاع مقدس بهترین خدمات را ارائه کردند و کادر درمانی خدمات ماندگاری انجام دادند. در زمان انقلاب پزشکان اغلب از کشورهای پاکستان، هند و غیره بودند و خوزستان حتی یک متخصص مغز و اعصاب هم نداشت، در حالی که امروز به همت مسئولان دانشگاه جندی شاپور اهواز در تمام رشته های پزشکی خوزستان یک متخصص داریم. 

حسن زاده با بیان اینکه هزینه های درمان گاهی بسیار بالا است عنوان کرد: در برخی از بیمارستان ها پزشکان بیمارانی که استطاعت مالی ندارند را به طور رایگان درمان می کنند. پزشکان باید به قشر محروم جامعه توجه بیشتری داشته باشند و مردم نیز مطابق فرمان رهبر به بحث خیرین سلامت بیشتر وارد شوند تا کسی که بیماری دارد تنها دغدغه آن درمان باشد و نه مشکلات مالی.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: سه شنبه هفته آینده آغاز هفته دولت است که به مناسبت شهادت شهیدان رجائی و باهنر نامگذاری شده است. این هفته فرصتی است که قوه مجریه خدمات خود را صادقانه ارایه دهد. من به هیات دولت و مسئولان استانی تذکر می دهم که مهمترین رسالت دولت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مناطق روستایی ظرفیت بالایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، گفت: آنچه در خوزستان از آن رنج می بریم قوانین اجرایی است. باید تلاش در این جهت باشد که اقتصاد مقاومتی را جامعه عمل بپوشانیم. کمکی که برجام علی رغم بدعهدی غربی ها کرده، گشایش مواردی مانند افزایش تولید نفت، تحویل گرفتن کشتی های بسیار بزرگ کانتینر و غیره است که باید از آنها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود. 

حسن زاده با اشاره به گروه های تروریستی گفت: شکست این گروه ها در کشورهای مختلف مرهون همکاری های منطقه ای است؛ امیدواریم مسئولین ترکیه نیز از گذشته درست گرفته باشند و بدانند که نمی توان به غرب اعتماد کرد. ما به این همکاری منطقه ای نیاز داریم؛ همچنین ایران به هیچ کشوری پایگاه نداده بلکه فضایی در اختیار روسیه قرار داده است تا برای کمک به شکست گروه های تروریستی منجر شود. 

وی ادامه داد: دشمن اهل تزویر برخی گروه های تروریستی نام خود را عوض کرده اند اما آیا با تغییر نام ماهیت آنها نیز عوض می شود.

امام جمعه موقت اهواز در پایان از مسئولین شرکت توزیع برق و برق رسانی، سازمان و آب و برق و نیروگاه ها و غیره برای اینکه در تابستان تلاش کردند تا حداقل قطعی برق وجود داشته باشد قدردانی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار