آینده توسعه استان خوزستان و تغییرات شگرف در سرنوشت نسل آینده در گرو 10 سال توجه ویژه به آموزش‌وپرورش است.
کد خبر: ۲۸۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 21 August 2016
 غلامرضا شریعتی در چهارمین نشست از سلسله جلسات بررسی مشکلات آموزش‌وپرورش خوزستان که با حضور مدیرکل آموزش وپرورش و مدیر آموزش‌وپرورش عشایر استان، مدیر آموزش‌وپرورش هندیجان و فرماندار هندیجان برگزار شد، اظهار کرد: اگر اراده عمومی میان مسئولان و مردم به‌وجود آید، شرایط توسعه استان تغییر خواهد کرد و این چرخه در صورت ایجاد توقف‌ناپذیر است، البته کلید اصلی پیشبرد این وضعیت آن است که افکار عمومی درگیر موضوع آموزش‌وپرورش شود.
 
وی با اشاره به ضرورت توجه به دانش‌آموزان عشایری، گفت: با توجه به مجموعه شرایط و وضعیت آموزش‌وپرورش عشایر لازم است که بودجه مستقلی برای نوسازی و تعمیرات مدارس عشایری و به‌طور کلی امور عمرانی در نظر گرفته شود و سازمان مدیریت استان با مشورت من نسبت به تأمین بودجه معین و تخصیص اعتبار آن اقدام کند.
 
همچنین در این نشست محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، ضمن قدردانی از توجه و اهتمام ویژه استاندار به مشکلات آموزش‌وپرورش گفت: در جلسات گذشته مصوبات بسیار خوبی برای رفع مشکلات مناطق مختلف داشتیم و امید و نشاط تازه‌ای به مجموعه آموزش‌وپرورش تزریق شده است.
 
وی تصریح کرد: در این جلسه نیز تصمیم بر آن شد که هزینه احداث یک باب مدرسه 2 کلاسه در یکی از روستاهای هندیجان از محل اعتبارات شورای راهبردی با مسئولیت فرماندار ماهشهر تأمین شود؛ همچنین سرویس‌های بهداشتی مدارس هندیجان از محل اعتبارات فرمانداری تعمیر و بازسازی شوند
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر پروژه مهر محوطه‌سازی، دیوارسازی، شاداب‌سازی، رنگ‌آمیزی و تهیه وسایل ورزشی حیاط مدارس نیز با همکاری فرمانداری هندیجان انجام می‌شود.
 
همچنین در این نشست حمید قنبری مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان، با برشمردن مشکلات آموزش‌وپرورش عشایری گفت: حدود 13 هزار و 491 دانش‌آموز در 590 مدرسه عشایری استان مشتمل بر یک هزار و 114 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند و این اداره با ادارات عشایری هفت استان کشور ارتباط دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش عشایر با وجود کمبود 390 نفر نیروی انسانی در سال جاری موفق به کسب رتبه دوم در بین 23 استان کشور شد و در بین 41 منطقه استان نیز موفق به کسب رتبه‌ی هشتم در زمینه‌ی آموزشی شد.
 
خسرو حیاتی مدیر آموزش‌وپرورش هندیجان، نیز اظهار داشت: آموزش‌وپرورش هندیجان با هفت هزار و 600 نفر دانش‌آموز سال گذشته حائز رتبه پنجم و رتبه اول کنکور سراسری به‌ترتیب در رشته‌های علوم تجربی و زبان خارجی در سطح استان شد و 2 رتبه زیر هزار کشوری نیز کسب کرد.
 
وی افزود: هندیجان در امتحانات نهایی رشته ریاضی رتبه  9 و در رشته تجربی رتبه 13 را به‌دست آورد. پس از سال‌ها که این شهرستان قبولی رشته پزشکی نداشت، طی سه سال گذشته 10 نفرموفق به قبولی در رشته پزشکی شدند.
 
برچسب ها: خوزستان ، آموزش ، پرورش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار