تعداد پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح می شوند 507 پروژه با اعتبار بالغ بر 1237 میلیارد تومان می باشند که تامین اعتبار 381 پروژه از منابع استانی می باشد و اعتبار 126 پروژه نیز از منابع ملی می باشد.
کد خبر: ۲۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 22 August 2016
معاون عمرانی استانداری خوزستان  در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح می شوند 507 پروژه با اعتبار بالغ بر 1237 میلیارد تومان می باشند که  تامین اعتبار 381 پروژه از منابع استانی  می باشد و  اعتبار 126 پروژه نیز از منابع ملی می باشد.
احمد سیاحی افزود: از این تعداد پروژه ها 162 پروژه به روستاها و 345 پروژه به شهرهای استان خوزستان اختصاص داده شده است. 
 وی با اشاره به پروژِه های افتتاح شده در سال گذشته افزود:  در سال گذشته تعداد پروژه های افتتاح شده 713 پروژه  بود و 565 میلیارد تومان  هزینه در برداشت که البته ما به دنبال پروژه هایی با اعتبار کم بودیم. 
سیاحی درباره اشتغالزایی پروژه های آماده افتتاح گفت: میزان اشتغالزایی این پروژه ها معادل 6181 نفر می باشد. 
 معاون عمرانی استاندار خوزستان  افزود: از نظر بيشترين اعتبارهزينه شده در بين دستگاه هاي اجرايي سازمان آب و برق خوزستان  با  2,530,000,000 هزار ريال و پس از آن سازمان صنعت، معدن و تجارت  با 1,454,310,000 هزار ريال و پس از آن اداره کل راه آهن جنوب  با 1,440,000,000  هزار ریال  قرار دارند.
وی همچنین اظهار کرد: همچنین بيشترين تعداد پروژه آماده افتتاح در بين دستگاههاي اجرايي نوسازی مدارس  با 70 پروژه و پس از آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با 44 پروژه  وپس از آن دانشگاه علوم پزشکی اهواز با 39 پروژه  قرار دارند.
سیاحی با اشاره به پروژه های در حال افتتاح در شهرهای استان گفت: بيشترين تعداد پروژه آماده افتتاح دربين شهرستانهاي استان شمال  شهرستان اهواز با 123 پروژه ، شهرستان دزفول با 35 پروژه  وشهرستان بندر ماهشهر با 32 پروژه قرار دارند و  از نظر بيشترين اعتبار هزينه شده در بين شهرستانهاي استان شهرستان بندر ماهشهر با 3,044,666,242  هزار ريال و پس از آن  شهرستان اهواز  با 2,798,948,250  هزار ريال و شهرستان دشت آزادگان  با  1,575,610,598  هزار ریال قرار دارد. 
وی درباره مشکلات طرح 550 هزار هکتاری بیان کرد: اگر مسائل زیست محیطی طرح 550 هکتاری حل نشود به یکی از بزرگترین مشکلات مردم خوزستان تبدیل خواهد شد چرا که زهاب های کشاورزی باید تخلیه شوند و زهاب های این طرح 6.5 برابر زهاب طرح نیشکر است  و این مشکلی اساسی است.
سیاحی افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته که با مسئولین جهاد نصر، باید بررسی دقیق بر اساس زهاب ها صورت گیرد و اگر زهاب ها کنترل نشود به همراه سمومی که در کشاورزی استفاده می شود وارد رودخانه ها  می گردد و سلامت مردم را تهدید خواهد کرد.
معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به راهکارهای حل این بحران  اظهار داشت:  یکی از راهکارها برای حل مشکلات این است که زهکش مادر در غرب رودخانه کارون ایجاد شود و به خلیج فارس انتقال داده شود که این مساله با توجه به بین المللی بودن خلیج فارس در حال بررسی است. 
وی تاکید کرد: باید مسائل زیست محیطی این طرح دیده شود تا شاهد معضل جدی مثل طرح  توسعه نیشکر نباشیم چرا که  تحمل مردم برای بحران های زیست محیطی به پایان رسیده است. 
سیاحی خاطر نشان کرد: ریزگردها، آب شرب ورود فاضلاب و عدم تامین حق آبه تالاب ها از دیگر مسائل زیست محیطی است. مسائل زیست محیطی  طرح ها از خود طرح مهم است و باید بررسی شود. البته در استان خوزستان با توجه به بحث اشتغال و سهم استان در بحث اقتصاد کشور، مسائل زیست محیطی در آخر قرار می گیرد.
وی با اشاره به مشکلات سد گتوند افزود: قرار شده که میزان 7هزار و هشتصد میلیارد تومان برای بالا بردن و ارتقای کیفی آب کارون  تخصیص داده شود. 25 درصد شوری آب کارون مربوط به سد گتوند است. همچنین 40میلیون تن نمک نیز می تواند انحلال پیدا کند و وارد مخزن شود. همچنین 8.7 میلیون تن نمک پشت مخزن وجود دارد. البته برای حل مشکلات راهکارهایی ارائه شده است و با توجه به این راهکارها موضوع مدیریت سد و ارتقا کیفی آب کارون مطرح گردیده است.
معاون عمرانی استانداری با بیان مشکلات مهاجرت از استان خوزستان بیان داشت:97 درصد مردم استان تمایل به مهاجرت دارد که این فاجعه است و نشان می دهد که نوع سیاست گذاری درست نبوده که مردم به مهاجرت متمایل هستند. 
سیاحی با اشاره به مشکلات ناشی از ریزگرد ها تصریح کرد: با توجه به مشکل ریزگرد ها 350 هزار هکتار زمین در معرض فرسایش قرار دارد که البته از اواخر سال 94 و امسال وضعیت بهتر شده است اما ایده آل نیست و تمام سعی و تلاش ما این است که قبل  از وقوع این پدیده بتوانیم اطلاع رسانی کنیم. 
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: مدار و محور توسعه اقتصاد  در خوزستان با ربط دادن آن به مسائل مالی ظلم به نظام است و میزان اثر بخشی اعتبارات باید بیشتر باشد. چرا که 80 درصد اعتبارات در 6 شهرستان است و 20 درصد اعتبارات در 21 شهرستان دیگر مصرف می شود  و این موجب این وضعیت گردیده است.  
وی با اشاره به پروژه قطار شهری گفت: در پروژه قطار شهری در آخر دوران مقتدایی تصمیم مبنی بر فسخ قرارداد با پیمانکار صورت گرفت و قرار شد که 3 کارشناس از نظر حقوقی این مساله را بررسی کنند و جلسه ای نیز با حضور استاندار جدید و پیمانکار برگزارشد. البته در حال حاضر این پروژه  در مرحله تصمیم گیری می باشد  و جناب استاندار در حال بررسی موضوع فسخ قرار داد  هستند و در نهایت یا باید اجازه دهیم  پیمانکار با همه تبعات کار کند  و یا اینکه فسخ قرارداد با پیمانکار را داشته باشیم. البته پروژه قطار شهری اهواز یک فرد با جرئت می خواهد .
سیاحی تصریح کرد : شرکت آبفای خوزستان 470 میلیارد تومان بدهکاری دارد و وزیر اعلام کرده است  که برای حل مشکلات باید 1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شود. همچنین 640  میلیارد تومان  در آب و فاضلاب هزینه گردیده اما شهری در خوزستان نیست  که مشکلاتش حل شده باشد. 
وی با اشاره به استفاده از پیمانکار بومی خاطر نشان کرد: پیمانکار بومی زمانی ارزشمند است که کار را با کیفیت انجام دهد. 


منبع: تابناک
برچسب ها: پروژه ، هفته دولت ، افتتاح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار