معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت:
وضعیت کشور در سال‌های گذشته از لحاظ اقتصادی به ویژه پیش از برجام با رکود و تورم دو رقمی همراه بود اما خوشبختانه دولت تورم را تک رقمی کرد و رکود در حال کاهش است
کد خبر: ۲۸۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 23 August 2016
رمضان‌علی صادق‌زاده معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم کارخانه نوین چوب در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز اظهار کرد:  وضعیت کشور در سال‌های گذشته از لحاظ اقتصادی به ویژه پیش از برجام با رکود و تورم دو رقمی همراه بود اما خوشبختانه دولت تورم را تک رقمی کرد و رکود در حال کاهش است.
وی افزود اگر نیازمند رشد 8.5 درصدی در اقتصاد هستیم، باید حداقل رشدی معادل 14 درصد را در صنعت داشته باشیم.
معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از برنامه‌های رسیدن به این رشد در صنعت وزارت‌خانه تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در وزارتخانه بود  بود که به تصویب رسید.
صادق‌زاده گفت:  برای راه‌اندازی دوباره 7 هزار و 500 واحد غیرفعال نیاز به تسهیلات یک تا 3 میلیارد تومانی است ورشد صنعت در سال گذشته با وجود مثبت شدن صفر بوده است.
 وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری این عدد به مثبت 4.2 برسد تا به رشد 8.5 درصدی پیش‌بینی شده در برنامه ششم کمک کند.
صادق‌زاده خاطر نشان کرد: 16 هزار میلیارد تومان برای احیای مجدد واحدهای راکد در کشور پرداخت خواهد شد که منجر به نتیجه مطلوب می گردد.

منبع: تابناک
برچسب ها: رکود ، تورم ، شهرک صنعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار