استاندار جدید خوزستان باید تا زمانی که مدیرام و مسئولین استانی دلسوزانه و با قصد قربت کار می کنند به آن ها بها دهد و اگر مشاهده نمود که پا را از حد خود فراتر گذاشته اند عذرشان را بخواهد
کد خبر: ۲۸۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 25 August 2016
سید موسی بلادیان- استان خوزستان از چند جهت استان نمونه کشوریست . از نظر دینی مردم این منطقه مسلمان شیعه اندو رهبر معظم انقلاب در سخنان خود  در سال 75 فرمودند ایران مدیون خوزستان است چرا که خوزستان دروازه ورود شیعه به ایران است. از نظر وضعیت جغرافیای طبیعی خوزستان دارای رودخانه های بسیاری نظیر کارون ، دز ، مارون و زهره می باشد و می توان گفت 1.3 آبهای کشور در خوزستان جاری است . همچنین شایان ذکر است که زمین های این منطقه بسیار حاصلخیز اند و بهترین محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.

با توجه به همه امتیازاتی که استان خوزستان دارا می باشد اما متاسفانه باید گفت مردم این خطه از نظر معیشتی و کار با  مشکلات جدی مواجه اند. به منظور رفع مشکلات معیشتی مردم باید اقتصاد مقاومتی که از منویات مقام معظم رهبری است اجرایی گردد. یعنی در استان اشتغال ایجاد شود و کار گاه های کوچک و بزرگ به وجود آیدو تسهیلاتی ویژه در اختیار کارآفرینان خوزستانی قرار گیرد. این استان با  وجود این همه امتیازات ویژه نظیر نفت نباید با چنین مشکلاتی مواجه باشد که باید گفت لمس چنین شرایطی برای مردم خوزستان زجر آور است. 

یکی دیگر از معضلات این استان بیکاری و حاشیه نشینی است به گونه ای که گفته می شود بعد از تهران و مشهد، اهواز بیشترین مشکل حاشیه نشینی را در کشور دارا می باشد. این موارد همگی موجب بروز مشکلاتی جدی در خوزستان گردیده است که به منظور رفع آن باید بیشترین دغدغه نخبگان و مسئولین دستگاه های اجرایی استان ایجاد شغل باشد.

استاندار جدید خوزستان باید همه تلاش خود را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرد و زمینه لازم را برای ایجاد فرصت های شغلی نظیر احداث کارگاه ها کوچک و بزرگ و کارخانه جات فراهم سازد. همچنین در جهت حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذارانبخش خصوصی وام های کم بهره در اختیار متقاضیان قرار گیرد. اگر شغل ایجاد شود، سرقت و نا امنی  در استان کم می شود. از استاندار محترم  و همه دست اندر کاران انتظار می رود که به فکر اشتغال مولد ، صحیح و ارزشمند باشند. اولویت اول استاندار خوزستان  باید جاری کردن اقتصاد مقاومتی باشد. با اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات استان بر طرف می گردد. 

استاندار جدید خوزستان در درجه اول باید اشتغالزایی را سرلوحه برنامه های اجرایی استان قرار دهد. همچنین لازم به نظر می رسد استاندار خوزستان از حق آبه استان دفاع نماید و در خصوص انتقال آب رودخانه کارون سیاست هایی را در جهت جلوگیری از ادامه اجرای طرح اتخاذ کند. هم اکنون به دلیل انتقال آب رودخانه کارون بسیاری از مزارع تحت کشت و زمین های کشاورزی خوزستان خشک و غیرقابل کشت می باشند و این معضل سبب افزایش بیکاری و کاهش تولید گردیده است. همچنین استاندار خوزستان می بایست حل معضل ریزگرد ها را در دستور کار خود  قرار دهد. با جاری شدن آب در  تالاب های خشک شده هورالعظیم و کاشت انواع درختان مقاوم بروز پدیده ریزگرد ها تا حدود زیادی تحت کنترل فرار خواهد گرفت. همچنین لازم به ذکر است هر روز کیفیت آب کارون به دلیل ورود پساب و فاضلاب  بدتر می شود و بدون به کارگیری دستگاه تصفیه آب، به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشد. برای رفع این مشکل برنامه هایی نظیر اصلاح شیمیایی آب باید صورت گیرد. 

باید بحث جناح های سیاسی در استان کنار گذاشته شود و فقط کار  برای مردم انجام شود. مردم انتظار دارند استاندار جدید از افراد دلسوز و آگاه از هر دو جناح استفاده نماید. زیرا در هر دو جناح افرادی مفید، توانمند و دلسوز وجود دارد. باید افرادی که واقعا عاشق کار هستند شناسایی شوند تا استان به رشد اقتصادی، سیاسی و  اجتماعی مطلوب دست یابد. اگر بنا بر این باشد که با جناح بازی  کار  انجام شود بر مردم جفا شده است. هنر این است که از توان هر دو جناح استفاده شود و استان گامی بلند در جهت توسعه بردارد. جناح گرایی موجب لطمات جبران ناپذیری به استان می شود. باید  در انتخاب مدیران و مسئولین اجرایی استان شایسته سالاری لحاظ شود. استان خوزستان می تواند نمونه ای برای کشور باشد. اگر افراد بر مبنای شایسته سالاری انتخاب شوند کار و مسئولیت را طعمه نمی کنند و  برای رضای خدا و ادای دین به خدا و مملکت کار می کنند. 

استاندار جدید خوزستان باید تا زمانی که مدیرام و مسئولین استانی دلسوزانه  و با قصد قربت کار می کنند به آن ها بها دهد و اگر مشاهده نمود که پا را از حد خود فراتر گذاشته اند عذرشان را بخواهد. 

استاندار باید انتظارات تمامی افراد و جناح های سیاسی را در صورت به حق بودن بپذیرد و اگر ناحق بود نپذیرد. استانداری یک مسئولیت خدایی است و اگر استاندار آن را خدایی بداند دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. این نکته را باید متذکر شد که در هر شرایطی فقط باید برای محض رضای خدا و کمک به مردم کار کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار