کد خبر: ۲۸۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 26 August 2016
رسم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای خوزستان و استان های همجوار، در برخی موارد، این آیین ها را به مصیبتی برای شرکت کنندگان در مراسم تبدیل می کند.

تیراندازی در مجالس عروسی و عزا، فرهنگ غلطی در استان خوزستان و دیگر استان های همجوار است که به درد فرهنگی تبدیل شده، شاخ و برگ دوانده و معضلات دیگری نظیر ازدواج های ناخواسته دختران را به سبب خون بها سبب شده است.

وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده اینگونه دستمایه اشتباهات شود.

در مراسم درگذشت یکی از اهالی شهر دارخوین شهرستان شادگان در روز پنجشنبه، یکی از شهروندان به تیراندازی هوایی اقدام کرد که حین تیراندازی تعادل خود را از دست داده و این مساله باعث مجروح شدن 6 نفر از حاضران در مراسم شد.

بر اساس اخبار دریافتی موثق، مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان شهید معرفی زاده شهرستان شادگان منتقل شدند تا رسیدگی های پزشکی لازم در این خصوص صورت گیرد.
گفتنی است حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

این سنت، تعداد زیادی کشته و زخمی برجای می گذارد هرچند در این خصوص نشست های مختلفی بین سران طوایف و قبایل قومیت های مختلف استان برگزار شده است ولی کماکان شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم.

در یکی از این مراسم ها در بهمن ماه سال گذشته در آبادان، شلیک هوایی چندین گلوله در یک مراسم عروسی وحشت شبانه را به جان همگان انداخت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار