رئیس دفتر تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه استقلال‌طلبی و استکبارستیزی یکی از ارکان جوهره فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: استقلال به معنای این نیست که نباید با دنیا تعامل داشت، بلکه تعامل باید هوشمندانه و در کنارش دشمن‌شناس بود.
کد خبر: ۲۸۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 31 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام احمد واعظی در نهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی که در محل تالار ابن هیثم برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی می‌دانیم چرا که شعارهای ما تبدیل به ارزش‌ها شد.

وی افزود: این حرکت باعث شد که انقلاب اسلامی ملت ایران یک محتوای معنایی و گفتمانی را شکل بدهد، همچنین در کنار اینکه قدرت نرم و سخت داریم، یک قدرت معنایی داریم که امروز به‌عنوان یک گفتمان شکل‌گرفته است و آثار این قدرت گفتمانی را در کشورهای مقاومت اسلامی مشاهده می‌کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی کشور بابیان اینکه بعثت رسول اکرم و اصل آمدن اسلام یک انقلاب فرهنگی بود، عنوان کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با فرهنگ توحیدی، جاهلیت را از میان بردند.

واعظی به چالش‌های پیش روی کشور، طی سال‌های اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: در مدت این سال‌ها با چالش‌های فراوانی همچون جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی مواجه بودیم اما هیچ‌کدام از این موارد به‌اندازه چالش فرهنگی سهمگین نبوده است.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به دست ملت ایران یک حادثه بسیار بزرگ در قرن بیستم برای جهان اسلام و جوامع مستضعف بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی کشور به اهمیت انقلاب اسلامی ایران در دنیای امروز پرداخت و ادامه داد: تحلیلگران غربی و ناظران سیاسی بیرونی می‌دانند که اگر اجازه بدهند انقلاب اسلامی مسیر خود را ادامه دهد اتفاقات کلانی در سطح جهان اسلام و دنیای به استضعاف کشیده رخ خواهد داد.

واعظی با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های انقلاب اسلامی ایران پیاده کردن اصول و ارزش‌های اسلامی در جامعه است، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی دولت و حاکمیت به دنبال اسلام زدایی و ابتذال کشیدن جوانان بود، همچنین می‌خواستند که سبک زندگی غربی را در جامعه القا کنند.

وی تأکید کرد: دولت و نهادهای ما باید به دنبال منافع مردم باشند چراکه صاحبان قدرت سیاسی و نهاد دولت در بین مردم یک اقلیت تأثیرگذار محسوب می‌شوند و همچنین باید گفت اسلام و قرآن امانتی بر دوش مسئولان نظام است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه استقلال‌طلبی و استکبارستیزی یکی از ارکان جوهره فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: استقلال به معنای این نیست که عدم تعامل باید با دنیا داشت بلکه تعامل باید هوشمندانه و در کنارش دشمن‌شناس بود.

واعظی هشدار داد: اینکه رهبر معظم انقلاب و افراد دلسوز جامعه ما خطر استکبار و آمریکا را مداوم گوشزد می‌کنند به این دلیل است که ریشه در واقعیت دارد، چراکه استکبار گزیده شده‌ایم و با تمام وجودمان زخم استکبار را در کالبد جامعه خود حس کردیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت گروهک‌های تروریستی تکفیری در منطقه، یادآور شد: داعش و گروهک‌های تکفیری فریب‌خوردگان استکبار جهانی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار