همایش تجلیل از خیرین سلامت با حضور دکتر نوذر درستان برگزار شد .
کد خبر: ۲۹۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 04 September 2016
همایش تجلیل از خیرین سلامت با حضور دکتر نوذر درستان مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور مشارکت های اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین، گودرز ترکی زاده فرماندار لالی، بخشداران مرکزی و حتی،حجت الاسلام والمسلمین سید علوی اصل امام جمعه شهرستان، مهندس صادق سعیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان لالی، مهندس پرچمی کارشناس برنامه مشارکتهای مردمی، خیرین و خیر اهداء عضو و جمعی از مسئولین ادارات در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی برگزار شد.
دکتر درستان تقدیر از شبکه بهداشت و درمان لالی در برگزاری این همایش و تکریم خیرین و سمن های سلامت با ارزیابی نقش ارزشمند این سازمان ها در حل مشکلات اجتماعی، وضعیت خیرین سلامت در لالی را بسیار رضایت بخش و قابل تحسین بیان داشت.
وی نفس عمل را در انجام کار خیر مهم دانست و از کمک‌های افراد با بضاعت مالی پایین در شهرستان‌های مختلف نام برد و این توفیق را از جانب خداوند برای آنان عنوان کرد.
درستان با ابراز خرسندی از فعالیت های شبکه بهداشت و درمان لالی و مجمع خیرین سلامت شهرستان به پاس فعالیت های انجام شده،گفت: مشارکت مردمی باید بعنوان یک اصل در تمامی ابعاد مادی، معنوی و فراتر از آن اهدای زندگی و حیات بخشیدن، پذیرفته شود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان لالی نیز با ابراز خرسندی از برپایی چنین جلساتی، بیان کرد: برخورداری از بالاترین حد منطقی سلامت حق مسلم هر انسانی است که تامین آن بر عهده
 حوزه ی سلامت می باشد، اما بدون مساعدت و مشارکت آهاد مردم امکان پذیر نخواهد بود.سعیدی دو بخش پیشرو و اساسی از 5 اصل PHC را مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی عنوان نمود که در طراحی و اجرای خدمات و برنامه های بهداشتی درمانی شناخته شده است.
وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها 25 درصد تحقق سلامت را برعهده دارد و مردم و ذینفعان باید مشارکت 75 درصدی داشته باشند.
سعیدی جمع خیرین را یک نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه دانست و از آن به عنوان صدای مردم نام برد و در ادامه به تشریح فعالیت های مجمع خیرین در این مدت پرداخت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان لالی در پایان از هاشمی فرد پدر نوجوانی که با اهداء عضو به 4 نفر نیازمند جان بخشید، تقدیر کرد.
همچنین درستان در پایان این همایش از بخش در حال راه اندازی همودیالیز بیمارستان امید لالی بازدید و میزان فعالیت ها در شهرستان لالی را بیشتر از حد انتظار دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر شهرستان ها نیز بتوانند در این زمینه به موفقیت های روزافزون دست یابند.
وی همچنین از زحمات مهندس سعیدی سرپرست شبکه  بهداشت و درمان لالی، دکتر زارع رئیس بیمارستان و عالیپور رابط امور خیرین دانشگاه در شبکه بهداشت و درمان لالی قدردانی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار