مسؤولان نسبت به ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای این شهرستان همت کنند.
کد خبر: ۲۹۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 04 September 2016
رئیس جمعیت هلال احمر ماهشهر با بیان اینکه این شهرستان یکی از پرحادثه‌ترین مناطق خوزستان است، گفت: مسؤولان نسبت به ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای این شهرستان همت کنند.
یاسر زائری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با برعهده داشتن وظایف بین‌المللی عمده فعالیت‌های خود را با محوریت امداد و نجات که جزو وظایف ذاتی خود می‌داند به انجام می‌رساند.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت هلال احمر در شهرستان بندر ماهشهر با داشتن نیروهای متخصص، دلسوز و زبده در دو پایگاه امداد و نجات واقع در سه‌راهی امیدیه و جاده خروجی بندر امام خمینی(ره) به سمت جاده شادگان و آبادان به طور شبانه‌روز در زمینه امداد و نجات به حادثه‌دیدگان و در راه‌ماندگان خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهشهر با ارائه آماری از تصادفات جاده‌ای این شهرستان گفت: با وجود اینکه بندر ماهشهر یکی از پرحادثه‌ترین شهرستان‌های استان خوزستان به شمار می‌رود اما امکانات امداد و نجات در این شهرستان بسیار ضعیف بوده و به گونه‌ای است که تنها دو پایگاه امداد جاده‌ای با کمترین تجهیزات و امکانات وجود دارد.

زائری اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 30 نفر مصدوم انتقالی، 31 نفر مصدوم سرپایی، دو نفر جان باخته و یک نفر رهاسازی شده داشته‌ایم و به هشت خانوار نیز امکانات داده شده و همچنین 11 دستگاه سواری و چهار دستگاه موتور سیکلت نیز دچار حادثه شده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده و کمبود امکانات در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای از مسؤولان درخواست داریم در این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشند که بیش از این شاهد بروز حادثه برای شهروندان خود نباشیم.

زائری در ادامه به لزوم احداث یک پایگاه امداد جاده‌ای در جاده ماهشهر- هندیجان تاکید کرد و گفت: جاده ماهشهر- هندیجان یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های شهرستان است لذا احداث پایگاه امداد جاده‌ای در این محور ضرورت ویژه‌ای دارد که انتظار می‌رود مسؤولان و صنایع پتروشیمی به سلامت و جان همنوعان خود توجه کرده و در این زمینه همت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بندر ماهشهر به ضرورت تأمین آمبولانس در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان ماهشهر از لحاظ آتش‌سوزی خانگی در استان خوزستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده، این درحالی است که جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در سطح شهر تنها دارای یک دستگاه آمبولانس بوده و این یکی از معضلات جدی شهرستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان ماهشهر با وجود ضرورت فراوان فاقد بیمارستان سوانح و سوختگی بوده و روزانه شاهد اعزام بیماران سوختگی زیادی به سایر نقاط استان هستیم تأمین آمبولانس برای جمعیت هلال احمر این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این امکانات در خور مردم شهرستان غنی ماهشهر با وجود درآمد و ظرفیت‌های بسیار آن نیست.

زائری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آمادگی بیش از 100 نفر از نیروهای هلال احمر شهرستان برای خدمت‌رسانی خاطرنشان کرد: در شهرستان بندر ماهشهر نیز همانند سایر نقاط کشور به بیش از 100 نفر آموزش‌های امدادرسانی داده شده و برای امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیر طبیعی از جمله وقوع ریزگردها و آتش‌سوزی آمادگی کامل دارند و در صورت لزوم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سایر نقاط ایران و خارج از ایران اعزام خواهند شد.

وی به تشریح فعالیت‌های این سازمان همزمان با کل کشور پرداخت و گفت: در شهرستان بندر ماهشهر نیز همزمان با کل کشور سازمان‌هایی با عنوان سازمان جوانان برای افراد زیر 29 سال در کانون‌های آزاد، دانش‌آموزی، کارگری و روستایی و سازمان داوطلبان برای افراد بالای 29 سال که با ارائه تخصص‌های خود در زمینه‌های مختلف حلقه اتصال بین نیازمندان و توانمندان شهرستان هستند فعال بوده و خدمات‌رسانی می‌کنند.

زائری اضافه کرد: خوشبختانه افراد با فعالیت در سازمان‌های ذکر شده کمک‌های فراوانی به اقشار کم درآمد و مناطق محروم شهرستان در زمینه‌های مختلف بهداشت و سلامت با 14 پایگاه امداد درمانی، آموزشی، عمرانی، فنی و معیشتی ارائه و بسیاری از مشکلات این افراد را رفع کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به اجرای طرح دادرس در آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر گفت: با همکاری آموزش و پرورش شهرستان در قالب طرح دادرس به یک هزار و 200 نفر دانش‌آموز علاقه‌مند آموزش امداد رسانی داده شده که تعدادی از این افراد برای تکمیل دوره‌های خود به مقاطع استانی و کشوری اعزام شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های بسیار خوبی انجام شده توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در شهرستان طرح مدارس است که به کمک توانمندان بسته‌های لوازم آموزش و تحریر در ابتدای شروع مدارس به مناطق محروم ارسال که امسال نیز این طرح اجرا خواهد شد.

زائری از اجرای طرح هر خانواده یک امدادگر در شهرستان بندر ماهشهر خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع امداد رسانی و نجات افراد در مواقع وقوع حوادث، طرحی با عنوان هر خانواده یک امدادگر از ابتدای سال با آموزش به چندین هزار نفر از افراد در مساجد، مدارس و اماکن عمومی آغاز شده و با جدیت تا پایان سال در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی با درخواست از مسؤولان برای تکمیل پروژه احداث سالن ورزشی چند منظوره در این سازمان متذکر شد: با توجه به اعتبار هزینه شده برای احداث این سالن و طی شدن 50 درصد از مراحل احداث آن و نیاز شهرستان به وجود این سالن انتظار می‌رود مسؤولان از سرمایه‌گذاری مجدد در پروژه مشابه در جای دیگر خودداری کرده و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

زائری در پایان خاطرنشان کرد: بانوان 50 درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و بر 50 درصد مابقی جامعه نیز تاثیر مستقیم دارند لذا توجه به سلامت جسم و روان این قشر از جامعه اهمیت خاصی دارد از این رو می‌توان با توجه به نیاز شهر این سالن را با اختصاص دادن به بانوان تکمیل کرد و در اختیار این عزیزان قرار داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار