نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به تکلیف شرعی بودن بازرسی در نظام اسلامی گفت: نظارت و بازرسی باید در آرامش و به دور از افراط و تفریط صورت گیرد.
کد خبر: ۲۹۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 05 September 2016
با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان استانی مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و فعلی سازمان بازرسی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری با بیان اهمیت کار بازرسی اظهار داشت: در بازرسی نباید افراط و تفریط به خرج داد و باید با اعتدال نظارت و بازرسی انجام داد زیرا افراط و تفریط برای سیستمها مضر هستند.

وی افزود: افراط بیش از اندازه شجاعت و خلاقیت را از مدیران سلب می‌کند و آنان از وظایف محوله باز می‌دارد و از سوی دیگر تفریط هم سبب فساد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکید کرد: کار بازرسی در نظام اسلام و حکومت علوی یک تکلیف شرعی است و بازرسی سبب آرامش جامعه می‌شود.

بانکها به مانع توسعه در خوزستان تبدیل شده‌اند

در این مراسم همچنین افشارنیا رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت بازرسی در توسعه استان بیان داشت: متاسفانه بانکها به عنوان موانع توسعه در خوزستان عمل می‌کنند که این رویه باید اصلاح شود.

وی همچنین با اشاره به وجود دستگاه و صنایع سنگین آلاینده در خوزستان بیان داشت: با وجود اینکه این صنایع موجب آلودگی هوای خوزستان شدند ولی در صنعت نفت در اشتغال خوزستان کمتر از 3 درصد سهم دارد.

شریعتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم با تبریک به مسئول جدید سازمان بازرسی به مقوله سلامت اداری اشاره کرد و تصریح کرد: سلامت اداری بدون بازرسی و نظارت محقق نمی‌شود و بسیاری از قدرت اقتصادی امروز دنیا سیستمهای نظارتی قوی دارند.

وی  بیان کرد:سیستم نظارتی باید حامی مدیران باشد و با کمک به آنها اجازه ندهد تخلفی صورت گیرد.

 آغاجری رئیس جدید سازمان بازرسی خوزستان نیز در این نشست اظهارداشت: سازمان بازرسی در کنار همه مدیران است و ما به هیچ وجه خود را مقابل مدیران نمی بینیم.

وی گفت: آماده هر نوع کمکی به سیستم مدیریتی برای ارتقا و توسعه هستیم.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار