مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در استان 5 هزار و 200 تعاونی فعال با جمعیت 2 میلیون و 450 هزار نفری وجود دارد.
کد خبر: ۲۹۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 06 September 2016
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در استان 5 هزار و 200 تعاونی فعال با جمعیت 2 میلیون و 450 هزار نفری وجود دارد.
سید نور محمدپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه در استان 5 هزار و 200 تعاونی فعال با جمعیت 2 میلیون و 450 هزار نفری و فرصت شغلی یکصد هزار نفری وجود دارد اظهار کرد: بیشترین تعداد تعاونی‌ها مربوط به شهرستان اهواز با یک‌هزار و 230 تعاونی و تعداد 850 هزار عضو و فرصت شغلی 25 هزار نفری است.
وی افزود: پس از شهرستان اهواز نیز شهرستان ایذه با 360 تعاونی و آبادان با 340 تعاونی بیشترین تعاونی‌ها را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه در بخش بانوان نیز در خوزستان 650 تعاونی وجود دارد، گفت: در 27 شهرستان نیز 6 هزار عضو در این تعاونی‌ها با فرصت شغلی 7 هزار نفری در حال فعالیت هستند.
وی عنوان کرد: در سطح استان شهرستان‌های اهواز با 145 تعاونی، مسجدسلیمان با 75 تعاونی و ایذه با 53 تعاونی به ترتیب بیشترین تعاونی‌های بانوان در سطح استان را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان 7 راهبرد اساسی تحول بخش تعاون را ترویج فرهنگ تعاون، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، تامین منابع و مشوق‌ها، توسعه بازار تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی و تعمیم نظارت بر تعاونی‌ها برشمرد.
وی تصریح کرد: در استان خوزستان در حال حاضر تعداد 5 تعاونی روستایی تشکیل شده است و یکی از این 5 تعاونی در شهرستان اندیکا با 212 خانوار است.
محمدپور در مورد تعاونی‌های مرز گفت: در حال حاضر بیش از 20 تعاونی فعال مرزنشین در استان با جمعیت 270 هزار عضو فعال و سال 94 بیش از 70 میلیون دلار صادرات داشته‌اند که از سال گذشته این اداره کل 6 تعاونی مرزنشین گروه شغلی را هدف‌گذاری کرده که تاکنون 3 تا از آنها به ثبت رسیده است و سایر این تعاونی‌ها در حال طی کردن مراحل ثبتی هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره تشکیل تعاونی‌های سهام عام اضافه کرد: این نوع تعاونی‌ها با حداقل 200 نفر عضو با مبلغ حداقل سرمایه‌گذاری 500 میلیون ریال تشکیل و تا سقف 5 میلیارد ریال حضور در بورس معاف هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در کل کشور 14 تعاونی سهام عام وجود دارد که چهار مورد از آنها  در شهرستان‌های اهواز، شوش و دزفول قرار دارند.
وی درباره صادرات تعاونی‌ها عنوان کرد: میزان صادرات تعاونی استان در سال 94 بیش از 150 میلیون دلار در بخش سبزیجات صیفی‌جات، خشکبار و غیره بوده است که این میزان به نسبت صادرات 17 هزار میلیون دلاری کل تعاونی‌های کشور تقریبا 9 درصد از کل کشور را شامل می‌شود.
محمدپور در پایان اظهار کرد: در هفته تعاون نیز 98 طرح کشاورزی، صنعتی، فرش دستباف، خدمات، مسکن و  چند منظوره با اشتغال‌زایی 761 نفر و با سرمایه‌گذاری 742 میلیون و697 هزار ریال به بهره‌برداری می‌رسند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار