استاندار خوزستان سر و سامان دادن به وضعیت شبکه های فاضلاب استان و توسعه زیرساخت ها را بخصوص در مناطق محروم یک ضرورت دانست
کد خبر: ۲۹۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 07 September 2016
استاندار خوزستان سر و سامان دادن به وضعیت شبکه های فاضلاب استان و توسعه زیرساخت ها را بخصوص در مناطق محروم یک ضرورت دانست و گفت: برای جهش اقتصادی بیشتر استان باید به این زیر ساختها توجه بیشتری شود.
دکتر غلامرضا شریعتی سه شنبه شب در مراسم آغاز عملیات اجرائی فاضلاب دو منطقه محروم شهرستان هویزه بر رفع مشکلات عمده مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت:شهرستان هویزه متعلق به تمام کشور است و این وظیفه ما است که در جهت رفع مشکلات مناطق محروم استان بخصوص شهرستان هویزه گام های موثر برداریم.
وی افزود: شهرستان هویزه در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشته و باید در جهت توسعه و آبادانی این شهرستان تلاش مضاعفی داشته باشیم تا سطح پیشرفت دراین شهر را با سایر شهرهای استان متوازن کنیم.
استاندار خوزستان ادامه داد: باتوجه به اقدامات زیرساختی که در سال های اخیر در دستور کار دولت قرار گرفته به آینده کشور امیدواربوده و خوزستان نیز به دلیل دارا بودن منابع عظیم و فرصت های زیادی که دارد می تواند نقش تعیین کننده ای در آینده کشورایفا کند.
وی بیان کرد: نفت، گاز، پتروشیمی، بنادر، کشاورزی، حمل و نقل و بخصوص حمل و نقل ریلی از جمله ظرفیت های مهم خوزستان به شمار می رود که باید از این ظرفیت ها در جهت رونق و رشد اقتصاد استان استفاده کنیم.
شریعتی همچنین طرح 550 هزار هکتاری را یکی دیگر از ظرفیت های مهم استان برشمرد و افزود:با ارجای کامل طرح 550 هزار هکتاری داشته های خوزستان چند برابر شده و در زمینه اشتغالزایی تحول عظیمی در این استان ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: باتوجه به میدان های نفتی که به تازگی دراین منطقه کشف شده بی شک آینده شهرستان هویزه قابل پیش بینی و درخشان خواهد بود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امید است شرایطی در این منطقه ایجاد شود که شهرستان هویزه ضمن این که تمامی جوانان خود را مشغول به کار کند، به شهر مهاجر پذیری برای سایر مردم استان نیز تبدیل شود.

وی افزود: بحث فاضلاب دو منطقه علامه کرمی و سلمان فارسی باعث شیوع بیماری سالک شده بود که باعث شد ایجاد شبکه فاضلاب نخستین خواسته به حق مردم این منطقه باشد.

شریعتی ادامه داد: همین امر باعث شد در دو ماه گذشته مطالبات جدی مردم را در سطح کشوری پیگیری کرده و آب و فاضلاب استان را نیز پیگیری نمائیم.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی بازارچه هویزه یکی دیگر از خواسته های مردم این منطقه است که این را نیز به صورت جدی در سطوح ملی پیگیری خواهیم کرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: با راه اندازی بازارچه مرزی بی شک مراودات تجاری این استان با کشورعراق افزایش می یابد و باعث رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد.

وی درادامه به تامین آب برای مناطق شمال شرق و جنوب غرب استان اشاره کرد و گفت: 12 هزار میلیارد ریال اعتبار به منظورخرید لوله برای تامین آب در شمال شرق و جنوب غرب استان هزینه خواهد شد که اعتبار آن را از صندوق توسعه ملی و فاینانس کشوری تامین می کنیم.

شریعتی تصریح کرد:مسئولان عالی رتبه کشور از جمله معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیروحمایت خود را از این طرح اعلام کرده اند هر چند جهانگیری تاکید کرده است که با فاینانس کردن هر طرحی در کشور به دلیل هزینه های سنگینی که بر دولت تحمیل می کند مخالف است اما با فاینانس کردن طرح های آب و فاضلاب خوزستان مخالفت نکرده است.

شریعتی همچنین درحاشیه مراسم کلنگ زنی شبکه فاضلاب منطقه کوی علامه کرمی و سلمان فارسی شهرستان هویزه اظهارکرد: درابتدای کارخود باتوجه به اطلاعاتی که از محرومیت کوی علامه طباطبایی و سلمان فارسی هویزه در اختیار داشتیم،هماهنگی های لازم را با نماینده این شهرستان و فرماندار هویزه صورت داده و مشکلات این مناطق و سایر نقاط شهرستان هویزه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: یکی از عمده ترین مشکلات این مناطق بحث نبود شبکه فاضلاب است که با تلاش ها و پیگیری هایی که از مرکز در دستور کار قرار گرفت، توانستیم اعتبار مورد نیاز احداث شبکه فاضلاب را در دومنطقه محروم شهرستان هویزه تامین کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: شبکه فاضلاب منطقه کوی سلمان فارسی وعلامه کرمی به دلیل مشکلات بهداشتی درگذشته باعث شیوع بیماری سالک شده بود که این شرایط در شان مردم این شهرستان و خوزستان نبود.

شریعتی اظهار کرد: احداث بازارچه نیز به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه از دیگر پروژه های مهم اقتصادی این شهرستان است که در این خصوص پیگیری های لازم صورت گرفته و وزارت کشور طرح توجیهی آن را خواستار شده است.

وی افزود:همچنین بحث آب منطقه دشت آزادگان از طرح غدیر نیز تا دوماه آینده افتتاح و در مدار قرار می گیرد وامید است در ماه های پیش رومشکلات این منطقه یکی پس از دیگری رفع شود.

وی همچنین به حمایت های وزیر نفت از منطقه غرب کارون اشاره کرد و گفت: وزیر نفت عنایت ویژه ای به منطقه غرب کارون و بخصوص هویزه داشته و اعتبارات خوبی را نیز برای خدمات اجتماعی اختصاص داده و قرار است از محل قراردادها نیز سهمی برای افزایش این خدمات اختصاص یابد.

این پروژه با اعتباری معادل 80 میلیارد ریال قرار است ظرف مدت یک سال به بهره برداری برسد.

بحث فاضلاب در این دو منطقه یکی از معضلات شهرستان هویزه به شمار رفته و در سال های اخیر به دلیل مشکلات بهداشتی، این مناطق به عامل شیوع بیماری سالک تبدیل شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار