مدیر دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: برای سال تحصیلی جدید 140 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون و از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرش شدند.
کد خبر: ۲۹۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 07 September 2016
دکتر محمدرضا سیاهپوش اظهار کرد: با تصویب شیوه‌نامه‌های پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و ابلاغ به دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی در اردیبهشت امسال، فراخوانی برای ثبت‌نام متقاضیان برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون منتشر شد.

 وی با اشاره به بررسی درخواست متقاضیان و اعلام نتایج پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در خردادماه، افزود: در مقطع دکتری نیز مراحل مقدماتی کار انجام و نتایج به گروه‌های آموزشی اعلام ‌شد تا سوابق آموزشی و پژوهشی این دانشجویان بررسی و مصاحبه‌های لازم انجام شود. نتایج پذیرش این دسته از داوطلبان نیز بر اساس زمان‌بندی در مردادماه امسال اعلام شد.

مدیر دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهيد چمران اهواز عنوان کرد: اکنون بر اساس اطلاعیه اعلام‌شده، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی ارشد از روز شنبه 20 شهریورماه به‌صورت اینترنتی و دانشجویان دکتری نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

سیاهپوش گفت: امسال در مجموع 140 دانشجو بدون آزمون در دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرفته‌شده‌اند که از این تعداد 110 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 30 نفر نیز در مقطع دکتری هستند. بر اساس دفترچه سازمان سنجش در مقطع کارشناسی ارشد برای هر کد رشته محل 10 درصد ظرفیت می‌تواند به پذیرش بدون آزمون اختصاص یابد که با توجه به ظرفیت‌ها در بیشتر رشته‌ها یک نفر جذب‌شده است؛ این رقم در مقطع دکتری 20 درصد است.

وی با این توصیه به دانشجویان در حال تحصیل که از هم‌اکنون شیوه‌نامه‌های استعدادهای درخشان را مطالعه  کنند، تصریح کرد: پذیرش بدون  آزمون به‌یک‌باره حاصل نمی‌شود و دانشجویانی که می‌خواهند از فرصت ادامه تحصیل بدون آزمون استفاده کنند باید برای تحصیل خود برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشند.

مدیر دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهيد چمران اهواز پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌ها را فرصت بسیار مهمی برای دانشجویان دانست و اظهار کرد: پذیرش بدون آزمون افتخاری در پرونده هر دانشجو است که علاوه بر تحصیل می‌تواند با عضویت در دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه از امکانات در نظر گرفته‌شده بهره‌مند شود.

 سیاهپوش توضیح داد: ازجمله امتیازات دفتر استعدادهای درخشان بهره‌مندی دانشجویان عضو این دفتر از حضور در کارگاه‌های آموزشی و اردوهای علمی و تفریحی به‌طور رایگان است؛ اعطای تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی، اعطای جوایز نفیس، معرفی دانشجویان استعدادهای درخشان به بنیاد نخبگان استان، ارائه وام تحصیلی، اسکان در خوابگاه‌ها و ... از دیگر تسهیلات این مرکز برای دانشجویان استعداد درخشان است.

 وی بابیان این‌که عضویت در دفتر استعدادهای درخشان می‌تواند در زمان استخدام یک امتیاز برای دانشجویان محسوب شود، گفت: همچنین اگر فعالیت دانشجویان در این دفتر مستمر باشد به بنیاد نخبگان استان معرفی می‌شوند تا بتوانند از امتیازات این بنیاد نیز استفاده کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار