شهردار اهواز در جلسه ای با حضور خندان دل معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور: حل معضلات خوزستان و اهواز نیازمند عزم ملی است
کد خبر: ۲۹۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 10 September 2016

جلسه بررسی وضعیت اقدامات و فعالیت های شهرداری اهواز با حضور خندان دل معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور، موسوی شهردار اهواز و معاونین شهرداری در محل وزارت کشور برگزار شد.

شهردار اهواز در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از مهندس خندان دل بابت برپایی این جلسه گفت: همواره از ارشادات و مشورت های ایشان و مجموعه کارشناسی سازمان دهیاری ها و همیاری های شهرداری استفاده خواهیم کرد.

سیدخلف موسوی در خصوص وضعیت بودجه و درآمدی گفت: با مشاهده ی نمودار وضعیت شهرداری از سال 90 تاکنون و مقایسه درآمد شهرداری در مقاطع مختلف و میزان کمکهای اعطایی دولت مشاهده می کنیم شهرداری در این دوره مدیریتی با توجه به عدم دریافت کمکهای دولتی نه تنها درآمدهای خود را افزایش قابل ملاحظه ای داده بلکه با اتکا به همین درآمدها پروژه های عمرانی بی سابقه ایی را پیش برده است.

موسوی با اشاره به این موضوع که شهرداری ها نباید وابسته به دولت باشند افزود: شهرداری اهواز با اصلاح فرآیندهای موجود در حوزه های درآمدی توانست تحولات اساسی را در حوزه های درآمدی و عمرانی شهر  بوجود بیاورد.

وی ادامه داد: پیش از این در حوزه شهرسازی شهرداری اطلاعات کاملی در سیستم فن آوری ما وجود نداشت  اما خوشبختانه توانستیم روند ثبت پرونده های مکانیزه شهرسازی را از کمتر از 90 هزار به 400هزار پرونده برسانیم که این امر سبب افزایش درآمدهای شهرداری شد و بیش از 21 لایحه ی درآمدی را با لحاظ نمودن سیاست مدارا با اقشار ضعیف و متوسط شهر به شورای اسلامی شهر اهواز ارسال نمودیم.

سید خلف موسوی با اشاره به بحث آموزش گفت: بزرگترین اقدام انجام شده در این حوزه تاسیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری اهواز است که بیش از نیمی از دانشجویان آن پرسنل شهرداری با رشته های مورد نیاز با شهرداری هستند.

شهردار اهواز در تبیین دلایل عقب افتادگی استان خوزستان و شهر اهواز اظهار داشت: 8سال جنگ تحمیلی، عدم توسعه متناسب در دوران پس از جنگ و فرار سرمایه های انسانی و اقتصادی، مساله ریزگردها و بحران بیکاری استان را فرا گرفته تا جاییکه بنا بر اعلام رسمی دولت سهم اشتغال کل حوزه نفتی در استان تنها 3درصد و آمار رسمی بیکاری ما حدود 26/5 درصد است که سبب عدم رشد خوزستان و اهواز شده و نیازمند توجه ملی است.

موسوی گفت: هرچند ما با تلاش خود در شهرداری اهواز توانسته ایم پروژه های بزرگی را به ثمر برسانیم ولی واقعیت این است که تنها بخشی از کار دست ماست و حل معضلات این شهر و استان نیازمند عزم ملی است.

وی افزود : با تحولات بزرگی که شهرداری اهواز در شهر انجام داده است میزان توقعات از شهرداری بالا رفته است و همه ی ارگانها و مردم انتظار همکاری و یاری شهرداری را دارند.

شهردار اهواز در خصوص معضل حاشیه نشینی گفت: بیش از 400 هزار نفر حاشیه نشین در شهر اهواز ساکن هستند که هیچکدام قادر به پرداخت عوارض نیستند و از کمترین امکانات لازم بی بهره بودند تا اینکه شهرداری اهواز در این سه سال به وضعیت این قشر محروم رسیدگی کرد. ایجاد مسیرهای دسترسی و آسفالت از نمونه ی این اقدامات بودند ولی بدلیل عدم توسعه ی همه جانبه از قبیل نبود زیرساختهای اساسی نظیر فاضلاب این پروژه ها به سرانجام مطلوب خود نمی رسند.

سید خلف موسوی اظهار داشت: یکی از ویژگیهای این دوره مدیریت شهری میزان تعاملات بالایی است که مابین شهرداری و سایر ارگانهای دولتی و غیردولتی در شهر اتفاق افتاده و سبب پیشبرد امور شهری گردیده در هر حال ملاک ما در تفاهم ها و همکاری ها قانون است به عنوان مثال بحث قدیمی خروج لشکر92 زرهی از شهر که از مدتها قبل مطرح بود با همکاری و پایبندی طرفین به قانون به نتیجه رسید.

در ادامه شهردار اهواز خواستار حل معضل تعیین حریم دقیق میان شهر اهواز و شهر کوت عبداله شد.

سید خلف موسوی با تاکید بر لزوم انجام پروژه ی کمربند سبز خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان یکی از راههای مبارزه با آسیبهای ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها در استان تصویب شده و دستگاههای مختلف استان موظف به انجام این پروژه شده اند ولی به جز شهرداری اهواز هیچ ارگانی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده و بنده استدعا دارم دولت و وزارتخانه ها به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

شهردار اهواز همچنین در پایان از تشکیل کارگروه ویژه ای جهت حل و فصل مشکلات شهر اهواز با حضور نمایندگان وزارت کشور، استانداری خوزستان، نمایندگان سازمان همیاری ها و دهیاری ها و نمایندگان شهرداری اهواز استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد با تشکیل منظم جلسات این کارگروه و دعوت از ارگانهای ذیربط گام مهمی در جهت حل معضلات کلانشهر اهواز برداشته شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار