صدها کامیون در صف های کیلومتری ، از مرز تجاری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند، به کشور عراق، کالای صادراتی بردند.
کد خبر: ۲۹۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 11 September 2016
مرز تجاری شلمچه، امروز، شنبه، ۲۰ شهریور ۹۵، شاهد موج و تحولی عظیم در تجارت و بازرگانی و صادرات کالا به کشور عراق، شد.
تجارت و صادرات کالا به کشورهای همسایه از محدوده تجاری و بازرگانی منطقه آزاد اروند، همواره از مهم ترین سیاست ها و برنامه ریزی های این سازمان در حوزه اقتصاد بین الملل و تجارت بوده است.
وجود زیرساخت های مهم بازرگانی و مبادلات تجاری در منطقه آزاد اروند، این امکان را برای این منطقه فراهم کرده است تا در حوزه مبادلاتی و تجارت، پیشگام و مقدم  باشد.
خروج روزانه ۱۴۰۰ کامیون حامل بار صادراتی از منطقه آزاد اروند و صادرات به کشور عراق، امروز توانست این منطقه را در حوزه صادرات و مبادلات تجاری، همچنان در صدر قرار دهد.
نرخ رابطه مبادله در منطقه آزاد اروند، مثبت و معنا دار و  رشدی قابل توجه از خود نشان داده است. وجود رونق در تجارت به دلیل ظرفیت ها و سرمایه گذاری های انجام شده در این حوزه، سهمی عظیم در این زمینه داشته است.
بازار بکر و آماده پذیرش عراق در خصوص ورود کالا از منطقه آزاد اروند، در رونق بخشی به بازار کالا و مبادلات تجاری اروند، تاثیر پذیر بوده است.
سیاست گذاری های کلان اقتصادی اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره و دیگر اعضای محترم هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، اساسی ترین بخش از رونق امروز در تجارت را داشته است.  چرا که توجه و تمرکز آنها بر رشد اقتصادی، با تکیه بر صادرات غیر نفتی و حمایت از بازار داخلی و رونق در فضای کسب و کار، توانسته است استراتژی موفق و قابل قبولی را در اقتصاد و سرمایه گذاری در منطقه، به ارمغان آورد.
شلمچه و رونق کسب و کار و حرکت رو به رشد اقتصادی آن، نوید بخش حرکت به سمت اقدام و عمل در فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و رونق بخشی و رشد اقتصادی است که امید است منطقه آزاد اروند، الگویی از رشد وپیشرفت در اقتصاد بین الملل، در منطقه باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار