نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی
در موارد مصرف زکات نباید سلیقه های شخصی را اعمال کرد
کد خبر: ۲۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 29 April 2015

نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رئیس شورای زکات کشور گفت: زکات یک امر عبادی است و باید به قصد قربت انجام گیرد و اگر این عبادت همراه با ریا باشد باطل است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، آیت‌الله حسن عالمی در نشست تخصصی زکات استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: در موارد مصرف زکات نباید سلیقه های شخصی را اعمال کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی افزود: اگر مردم اعتماد کنند که زکات را مستحق مصرف می کند و یا زکات در امور عام المنفعه هزینه می شود آن را در اختیار عاملین زکات قرار می دهند.

وی با بیان اینکه توسعه امر زکات به معنای ریشه کن شدن فقر است تصریح کرد: اگر زکات پرداخت شود فقیری در جامعه باقی نمی ماند.

رئیس شورای زکات کشور اظهار داشت: فقر برای مسلمان نکبت بوده و زکات برطرف کننده این زخم اجتماعی است.

آیت‌الله عالمی با اشاره به اینکه زکات فطریه باید به فوریت داده شود خاطر نشان کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری زکات فطریه بعد از وصول باید در اختیار مستحب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زکات برکات فراوانی دارد یادآور شد: صاحب مال اگر زکات آنرا ندهد از رحمت الهی محروم خواهد بود و خیری از مال خود نخواهد برد.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی نیز از هدف گذاری این شورا در سال جاری برای جمع آوری یک هزار میلیارد ریال زکات در استان خبر داد.

حسین دشتی با اعلام این مطلب افزود: کشاورزان نیکوکار استان در سال گذشته 315 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان زکات جمع آوری شده در استان 170 درصد افزایش یافته است.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تهیه برنامه جامع فرهنگ سازی، اجرای دوره آموزشی برای بیش 3700 نفر کشاورز و عامل زکات، استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیون و اعزام 400 مبلغ به مناطق دورافتاده و محروم و همچنین تبلیغات مناسب عامل رشد جذب زکات در سطح استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار داشت: زکات جمع آوری شده منحصراً در پروژه های عمرانی عام المنفعه و امور محرومین هزینه می شود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته 21 مسجد در مناطق زلزله زده ارسباران با هزینه ای بالغ بر50 میلیارد ریال از محل اعتبارات زکات احداث شده است.

دشتی تاکید کرد: 400 مبلغ زکات به روستاهای مشمول پرداخت زکات اعزام شدند و در این باره 9 هزار بازدید صورت گرفته است.

دشتی با بیان اینکه در سال گذشته 27 کارگاه تخصصی زکات در استان برگزار شده است تصریح کرد: آذربایجان شرقی از نظر آموزش و فرهنگ سازی زکات رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در سال 93 رتبه سوم کشوری را در امر جمع آوری زکات کسب کرد اظهار داشت: پشتیبانی آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از شورای زکات استان و حضور علمای تبلیغی زکات از عوامل موفقیت در کسب رتبه سوم کشوری بوده است.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی یادآور شد: طی سال گذشته شهرستان چاراویماق با جمع آوری 3 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات مقام اول را در بین شهرستانهای استان کسب نمود.

گفتنی است نشست تخصصی زکات استان آذربایجان شرقی با حضور آیت‌الله حسن عالمی رئیس شورای زکات کشور ، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و نیز حسین نبی لو دبیر شورای زکات کشور برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :