واحد دوم نیروگاه مارون بهبهان با ظرفیت 75 مگاوات به شبکه سراسری پیوست.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 14 September 2016

مدیر امور اجرایی نیروگاه مارون بهبهان، از پیوستن واحد دوم این نیروگاه با ظرفیت 75 مگاوات به شبکه سراسری خبر داد.

"بهنام شفیعی مقدم" مدیر امور اجرایی نیروگاه مارون بهبهان با اعلام خبر فوق افزود: نیروگاه مارون پیش از این با ظرفیت 75 مگاوات در حال بهره برداری بود که با افتتاح فاز دوم این نیروگاه، ظرفیت آن به 150 مگاوات افزایش یافت. 

وی تصریح کرد: پس از تکمیل تست های توربین، ژنراتور و سایر تجهیزات جانبی و انجام موفقیت آمیز دوره راه اندازی آزمایشی بهره برداری یک ماهه، تحویل موقت پروژه انجام و جهت بهره برداری و اتصال به شبکه سراسری، تحویل داده شد. مدیر امور اجرایی نیروگاه مارون بهبهان خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل از نیروگاه مارون، سالیانه 380 گیگاوات ساعت برق تولید می شود که این میزان تولید نقش مهمی در جلوگیری از بروز اختلال در زمان پیک مصرف شبکه برق کشور خواهد داشت. 

شفیعی مقدم با اشاره به اینکه مشاور اصلی این پروژه شرکت خدمات مهندسی مشانیر و پیمانکار اصلی پروژه شرکت نیرپارس است، ادامه داد: در مراحل مختلف احداث واحد دوم، طیف وسیعی از شرکت های خارجی، داخلی و محلی از جمله شرکت های نصب تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان، تولید و بهره برداری سد و نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون، کرمان تابلو، ایران ترانسفو، فویت اتریش، آدامز سویس، ABB و . . . جهت اجرای با کیفیت این پروژه همکاری داشته اند که لازم است از تلاش های تمامی این شرکت ها قدردانی بعمل آید. 
وی همچنین از فعالیت های شبانه روزی همکاران در این پروژه و حمایت های مدیریت اجرایی نیروگاه ها، معاون بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان و همکاری شرکت تولید و بهره برداری سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون قدردانی کرد.

سد مخزنی مارون روي رودخانه مارون، در فاصله 19 كيلومتري شمال شرق بهبهان احداث شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار