طبق اعلام کشور ایران صادرات به عراق تا پایان شهریورماه تعطیل و از آغاز مهرماه از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۲۹۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 14 September 2016
نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان اهواز با اشاره به توقف صادرات به عراق از مرزهای شلمچه و چذابه از روز شنبه هفته جاری گفت: طبق اعلام کشور ایران صادرات به عراق تا پایان شهریورماه تعطیل و از آغاز مهرماه از سر گرفته می‌شود.

صادق سواعدی، اظهار کرد: صادرات به کشور عراق به مناسبت عید قربان از سوی این کشور از روز شنبه 20 شهریورماه تا روز پنج‌شنبه، 25 شهریورماه تعطیل اعلام شد اما علاوه بر این بنابر بر تصمیم کشور ایران، صادرات به عراق تا پایان شهریور متوقف و از آغاز مهرماه از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: توقف‌های چند روزه صادرات به عراق که به مناسبت‌های مختلف تکرار می‌شود طبیعتاً باعث آسیب‌هایی به صادرکنندگان استان می‌شود.

سواعدی با اشاره به افزایش مجدد تعرفه‌های ورود و ترخیص کالا از سوی عراق خاطرنشان کرد: کشور عراق اخیراً به افزایش 10 هزار دینار معادل تقریبا 8 دلار به ازای ترخیص هر تن کالا اقدام کرده است. طبق گفته مسئولین عراقی این افزایش تعرفه‌ها شامل تمام کشورها می‌شود اما مشاهده می‌کنیم که تعرفه‌های ورود و ترخیص کالا برای کشورهای هم‌پیمان عراق نظیر عربستان، کویت، امارات و سوریه ثابت مانده و افزایش نیافته است.

وی در خصوص همسو بودن سیاست‌های ما در صادرات به کشور عراق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: با توقف‌های چند روزه در صادرات به مناسبت و بهانه‌های مختلف و همچنین نوع کیفیت برخی کالاها نمی‌توان گفت که اقدامات ما در زمینه صادرات به این کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است.

سواعدی بیان کرد: در زمانیکه کشور عراق اقدام به تحریم کشور ترکیه کرده بود، نتوانستیم بازار کشور عراق را در دست خود بگیریم و همچنین با رفع تحریم‌های ترکیه از سوی عراق، از کالاها و محصولات ترکیه استقبال بیشتری صورت گرفت.

نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان اهواز گفت: با توجه به کیفیت کالاها و عدم رقابت‌پذیری برخی کالاهای ایرانی با کالاهای کشور عراق قادر به در دست گرفتن بازار عراق نیستیم.


منبع: ایسنا
برچسب ها: صادرات ، عراق ، مهرماه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار