با تلاش گروه های عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با استفاده از یک خط کنار گذر کوتاه در محل ایستگاه اندازه گیری خط لوله ١٦ اینچ، ارسال گاز مایع به پتروشیمی بندر امام ازسر گرفته شد .
کد خبر: ۲۹۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 14 September 2016

 مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این خبر  گفت: با توجه به طولانی شدن روند تخلیه و کاهش فشار بخشی از خط ١٦ اینچ انتقال خوراک پتروشیمی، تمهیدات انتقال گاز مایع با استفاده از یک خط کنار گذر موجود در محل ایستگاه اندازه گیری، فراهم شده و از نیمه شب سه شنبه (٢٣ شهریورماه)، ارسال خوراک پتروشیمی به مجتمع پتروشیمی بندر امام ازسر گرفته شد .

عبدالرضا دبیری، دلیل به تعویق انداختن تعویض گسکت و رفع عیب از فلنج خط  لوله را اطمینان از تخلیه کامل مواد هیدروکربوری، صفر شدن فشار لوله و رعایت ایمنی برشمرد .

وی یاد آور شد: در طراحی ایستگاه اندازه گیری خط انتقال خوراک، یک خط کنار گذر کوتاه (بای پاس) پیش بینی شده بود که با استفاده از آن جریان برقرار شد .

خط لوله ١٦ اینچی ان جی ال، تامین کننده خوراک پتروشیمی بندرامام در مسیر بندر امام - چمران (جراحی)، ساعت ٢١ و ٢٤ دقیقه شامگاه دوشنبه (٢٢ شهریور ماه) به دلیل اختلال در عملکرد فلنچ عایق (Insolating Flang)  مربوط به جریان کاتدی حفاظت از خوردگی دچار نشت گاز مایع شد و بلافاصله پس از قطع جریان گاز، عملیات تخلیه فشار خط برای تعمیر آغاز شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار