بازديد استاندار خوزستان از مناطق محروم شهر اهواز باعث شكوفايي و رفع مشكلات تاريخي اين مناطق خواهد شد
کد خبر: ۲۹۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 16 September 2016
در ديدار استاندار خوزستان با شهردار و مجموعه مديريتي شهري اهواز مطرح شد: 

سيد خلف موسوي: بازديد  استاندار خوزستان از مناطق محروم شهر اهواز باعث شكوفايي و رفع مشكلات تاريخي اين مناطق خواهد شد

  شهردار اهواز  در جلسه بررسی مشکلات شهر اهواز که با حضور استاندار خوزستان و مدیران شهرداری اهواز در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به مشكلات مادي و بيكاري بخشي از مردم شهر اهواز كه امكان پرداخت عوارض براي آن ها ممكن نيست و انتظار استاندار از شهرداري براي محروميت زدايي بايد خدمت جهادي صورت داد

 موسوي افزود: در دوره حضور بنده در مديريت شهري با استانداري تنش غيرقابل حلي نداشتيم و با شوراي شهر نيز براي خدمت رساني به تفاهم مشتركي رسيده ايم
 سيد خلف موسوي اظهار داشت: باور ما اين است كه دكتر شريعتي عنايت ويژه اي به رفع محروميت نقاط كم برخوردار اهواز دارد و شهرداري با حمايت معنوي استانداري با توان بيشتري خدمت رساني خواهد كرد
 سيد خلف موسوي با اشاره به این نکته که دكتر شريعتي كمر همت به رفع محروميت هاي شهر اهواز بسته است ادامه داد: اهواز پيشاني استان است و هر تحولي در عمران و توسعه اهواز باعث ايجاد تحول عمراني در كل استان خواهد شد
 شهردار اهواز اصلاح ساختار شهرداري اهواز پس از سال ها را يك قدم اساسي و كار سنگيني در جهت ايجاد تحول در خدمت رساني به شهروندان اهوازي دانست و گفت: استقرار سيستم جامع شهرسازي در شهرداري باعث كاهش تخلفات به نحو قابل ملاحظه اي شده است و در برخورد با تخلفات هيچ اغماضي نكرده ايم و نخواهيم داشت
استاندار خوزستان نیز در این دیدار با تاکید بر این که مدیریت شهرداری باید در دست مردم باشد گفت: باید به معنای واقعی به کار شهرداری و شورا احترام بگذاریم و در آن لابی نکنیم.    
 غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان نیزدیدار با شهردار و مجموعه مديريت شهري اهواز  اظهار کرد: در کار شورا نباید دخالت کرد و مدیریت آن را باید به دست مردم سپرد. من به خودم اجازه دخالت در کار شهرداری را نمی‌دهم چراکه به اعتقاد من سازمان‌ها و ادارات زیادی در دست ما است برای همین اجازه بدهیم یک نهاد برای مردم باشد. 
وی با بیان این که شورای شهر و شهرداری باید دوره تکامل خودش را طی کند و به تکامل برسد افزود: اشتباهی را که مردم انجام می‌دهند از کار صحیح ما بهتر است چراکه به مرور زمان در مسیری قرار می‌گیرد که به یک تجربه مفید تبدیل می‌شود. 
استاندار خوزستان توضیح داد: نقش ما پشتیبانی و حمایت در حد بضاعت خودمان است و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز باید تعهدات خود را انجام دهند همچنین صنایع بزرگ به قول‌هایی که درباره برخی پروژه‌ها در شهرها داده‌اند عمل کنند و مسولیت‌های اجتماعی خود را در شهر اهواز انجام دهند. 
وی با بیان این که اهواز پیشانی استان است تصریح کرد: شهرداری اهواز الگوی بقیه شهرداری‌ها است اگر کار اشتباه از شهرداری اهواز سر بزند بقیه هم ممکن است آن خطا را تکرار کنند. 
شریعتی با اشاره به روند پیشروی مترو اهواز گفت: از شورای شهر و شهردار اهواز درخواست می‌کنم همت ویژه‌ای برای تکمیل این طرح اساسی داشته باشند چراکه اگربخواهیم اهواز را به  شهر مدرنی تبدیل کنیم راه اندازی مترو یکی از راه‌های رسیدن به آن است. 
وی در پایان شهرداری اهواز را بازوی استانداری خواند و ادامه داد: اگر مترو راه‌اندازی شود احساس مثبت در مردم بروز می کند و باید  تلاش کنیم شهری زیباتر با روح مدرنیته بر پایه سنت داشته باشیم.

شریعتی همچنین از احداث زیرگذرها و تقاطع های غیر همسطح در شهر اهواز در این دوره تشکر کرد و کفت: این اقدامات در گذشته انجام نشده بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار