مديريت ارشد خوزستان مي تواند با آغاز تغييرات جدي در سطح استان، هم انگيزه فعالان سياسي و اجتماعي و عقبه دولت در استان را افزايش بدهد و هم بدنه دولت را به کارآمدي و ارائه خدمات مطلوبتر و متناسب با برنامه هاي دولت در استان وا دارد.
کد خبر: ۲۹۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 17 September 2016
به گزارش تابناک، انتخابات رياست جمهوري سال92، فرصت ديگري ايجاد کرد تا رويکردي از سياست که مبتني بر اعتدال و ميانه روي است بر عرصه تصميم گيري اجرايي و سياسي کشور حاکم شود. گرچه بدليل شرايط خاص سياسي کشور در 8سال قبل از آن و اهتمام دولت به حل موضوع پرونده هسته اي، روند تحولات سياسي در داخل را با کندي مواجه نمود اما روند اين تغيير و تحولات در استان هاي مختلف، متفاوت بوده است.

 در استان خوزستان در سه سال گذشته، کمتر شاهد انجام تغييرات مديريتي متناسب با خواست عمومي مردم در انتخابات سال92 و برنامه هاي رئيس جمهور بوده ايم. همچنان، بخش عمده اي از مديريت صنايع و شرکت هاي بزرگ اقتصادي در اختيار و تحت مديريت افرادي است که همسويي با دولت و رئيس جمهور ندارند و در موارد بسياري نيز انتصابات انجام شده در همين دولت نتوانسته تغييري در اين مسير ايجاد کند.

حضور يکي از مديران صنايع خوزستان در ديدار با محمدرضا عارف در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، در حالي تعجب همگان را برانگيخت که همان فرد از حاميان ليست انتخاباتي منتقدين دولت در آن انتخابات بود! از سوي ديگر بسياري از فرمانداران و مديران کل استاني و شهرستاني يا بازماندگان دولت سابق بوده اند و يا با فشار و حمايت نمايندگان منتقد دولت در مجلس نهم روي کار آمده اند. اين موضوع باعث انتقادات بسياري در ميان حاميان دولت و اصلاح طلبان شد تا جايي که دولت تصميم گرفت براي انجام تغييرات اساسي، عطاي مديريت عبدالحسن مقتدايي بر خوزستان را به لقايش ببخشد و استانداري ديگر را منصوب کند.

در ماههاي اخير شاهد انتصابات عجيبي در برخي شهرستانها بوده ايم و همچنان تحول جدي بسود حاميان دولت روحاني در خوزستان نبوده ايم گرچه گفته مي شود در هفته هاي آتي موج اين تغييرات همسو با برنامه هاي دولت در سطح استان آغاز خواهد شد.

به نظر مي رسد ضرورت دارد اين تغييرات با شيب تندتري، شتاب بگيرد و مديران ناکارآمد و يا غيرهمسو با دولت جابجا شوند و شرايطي فراهم شود تا دولتمردان توانمند و همسو با دولت، امکان اجراي برنامه هاي رئيس جمهور را فراهم کنند.

ترديدي نيست که منتقدان و مخالفان دولت از حق نقادي و پرسشگري و زيست سياسي و اجتماعي برخوردارند و کسي نميتواند آنان را از اين حقوق شهروندي محروم کند اما شکي هم نيست که کساني مي توانند به بهترين نحو برنامه هاي دولت را پياده کنند که به برنامه هاي دولت باور و اعتقاد داشته باشند.

دولت روحاني کمتر از يکسال تا پايان فعاليت 4ساله خود زمان دارد و براي جلب اعتماد عمومي نياز دارد تا حمايت عقبه سياسي و اجتماعي خود را جلب کند ضمن آنکه عدم همراهي و همسويي مديران استاني وشهرستاني اش مي تواند آسيب جدي براي دولت بدنبال داشته باشد.

در استان خوزستان هم روحاني در انتخابات سال92 نتوانست راي اول را کسب کند و پس از محسن رضايي در رتبه دوم قرار گرفت از اين رو از نظر حاميانش، وظيفه دولتمردان او در اين استان بسيار سنگين تر تلقي مي شود. به نظر نمي رسد با ادامه روند کنوني مديريتي و حضور گسترده مديران غيرهمسو با دولت، که در موارد بسياري هماهنگي ها و همراهي خود را با منتقدان دولت انجام مي دهند شرايط خيلي بسود روحاني تغيير کند.

بهمين دليل مديريت ارشد خوزستان مي تواند با آغاز تغييرات جدي در سطح استان، هم انگيزه فعالان سياسي و اجتماعي و عقبه دولت در استان را افزايش بدهد و هم بدنه دولت را به کارآمدي و ارائه خدمات مطلوبتر و متناسب با برنامه هاي دولت در استان وادارد.

شرايط دولت در خوزستان بسيار خطير و حساس است و در هفته ها و ماههاي آتي بايد منتظر شرايط سياسي و اجتماعي دولت ماند. آيا براستي عزم جدي براي انجام تغييرات وجود دارد يا خير؟ و يا تغييرات احتمالي مي تواند ضمن جلب نظر طيف هاي مختلف سياسي و اجتماعي حامي دولت و افزايش کارآمدي و انگيزه فعاليت مديريت ها، شرايط دولت را نزد افکار عمومي در استان خوزستان برآورده کند يا خير؟ و آيا تيم جديد مديريتي در استان مي تواند انتظارات دولت را در دوره يکساله باقيمانده برآورده کند؟ بايد منتظر ماند... 


منبع: تابناک
برچسب ها: مدیریت ، خوزستان ، تغییرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار