به دلیل آن که بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بهترین مدیران و مجریان خلاق در مصرف بهینه انرژی در خانه ها هستند بنابراین می توانند با مدیریت صحیح در این بخش نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف و امور اقتصادی جامعه و خانواده ایفا کنند
کد خبر: ۲۹۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 17 September 2016
 ‏با همکاری امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه ای خوزستان / 14 سمینار مدیریت مصرف در شهرستان های استان برگزارشد‏
 




 
14 سمینار مدیریت مصرف در شهرستان های مختلف استان شامل ماهشهر، باغملک ، رامهرمز، دزفول و...  با همکاری امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، شهنار احمدی روزبهانی در خصوص برگزاری این سمینارهای مدیریت مصرف برق گفت:  از جمله اقدامات شاخص امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه ای خوزستان پیگیری سیاست های وزارت نیرو و اجرای محور فعالیت های امور زنان وخانواده در زمینه اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق در خانواده ها می باشد که با توجه به حساسیت نقش بانوان ، و لزوم گسترش فرهنگ بهینه سازی و مدیریت مصرف مشترکین برق خانگی و آگاه نمودن شهروندان نسبت به مسائل کمبود انرژی الکتریکی و ارائه راه حل های علمی و کاربردی در خصوص نحوه بکارگیری تجهیزات برق خانگی،  امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه ای خوزستان با همکاری مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خوزستان ، مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت و مشاوران فرمانداری های استان پس از تشکیل جلسات متعدد اقدام به برگزاری 14 سمینار آموزشی ویژه بانوان و خانواده ها به صورت طرح استانی در شهرستانهای استان  با اجرای سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) کرده است.

 وی افزود: تولید ، انتقال وتوزیع برق فرآیند گران قیمتی دارد بعنوان مثال احداث نیروگاه برای تولید هر کیلووات انرژی برق  1000 دلار هزینه می شود که بدین ترتیب هزینه های گزاف بر اقتصاد ملی ودر نتیجه بر بدنه جامعه تحمیل می شود و با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف این انرژی پس از بخش صنعت در بخش خانگی دیده می شود لذا بر آن شدیم تا این طرح را به اجرا درآوریم.

احمدی روزبهانی ادامه داد:  چون خانم ها نیمی از جمعیت  کشور را تشکیل می دهند بهترین مدیران و مجریان خلاق در مصرف بهینه انرژی در خانه ها هستند که بیشتر فعالیت‌های اقتصادیشان  در بخش خانواده است بنابراین می توانند  با مدیریت صحیح در این بخش نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف و امور اقتصادی جامعه و خانواده ایفا کنند.

وی تصریح کرد: مصرف بهینه، کم مصرف کردن نیست درست مصرف کردن است . رعایت الگوی مصرف و تعهد به انجام این  مهم، ناشی از احساس مسئولیتی است که هر یک از ما نسبت به هم نوع و همشهری‌های خود خواهیم داشت.

مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهار داشت : در این میان، زنان نه تنها در خرید لوازم  و مواد مصرفی نقش مهمی دارند، بلکه در درست مصرف کردن نیز باید مدیریت داشته باشند زیرا  اگراحساس وظیفه نسبت به حفظ سرمایه‌های کشور در زنان ایجاد شود، آنان با رفتار صحیح و تربیت فرزندان آگاه در حفظ منابع ملی نیز تأثیر بسزایی داشته و این امر خود به خود عاملی برای ایجاد الگوی مناسب مصرف برای نسل‌های بعدی تبدیل خواهد شد.

گفتنی است در این سمینارها صادقی و صیادزاده کارشناسان نماینده سازمان بهره وری انرژی ایران ( سابا) نیز در ادامه برنامه ها با بیان راهکارهای مدیریت مصرف انرژی به روشنگری اصول مدیریت مصرف و مفاهیم اولیه مربوط به آن پرداختند. 


منبع: تابناک
برچسب ها: مصرف برق ، بانوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار