تغییر رفتار که غربی‌ها می‌خواهند به این معناست که از سال ۵۷ به بعد هرچه گفتید را پس بگیرید و از همه اصول و مبانی امام خمینی(ره) عقب بکشید
کد خبر: ۲۹۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 17 September 2016
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در یازدهمین جلسه کلام ولایت که شامگاه ۲۲ شهریورماه 95 در مسجد آیت‌الله شفیعی برگزار شد، در خصوص دغدغه رهبری در مقوله نفوذ گفت: نگاه ما به آنچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان می‌کنند نگاهی اعتقادی، مذهبی و مبنایی است؛ چراکه مساله نیابت امام عصر (عج) است، بنابراین مطالب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای ما مسئولیت شرعی ایجاد می‌کند. ما به دنبال آن هستیم که بدانیم دیده‌بان انقلاب اسلامی امروز مسئولیت ما را چه می‌داند تا در قیامت در شمار کسانی باشیم که به وظایف خود عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه توجه و رویکرد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مقوله نفوذ بیش‌ازپیش مشهود است، ادامه داد: نکته این است که بعد از مسائل پیرامون مساله هسته‌ای و برجام، به‌طور آشکار و معناداری آرایش و انگیزه نظام سلطه تحرک بیشتری نشان می‌دهد، در اردوگاه دشمن امید و نشاطی ایجاد شد و گفته شد اگر می‌شود مذاکره کرد چرا در سایر مسائل نشود.

شفیعی افزود: سطحی‌نگری‌ها و ساده‌اندیشی‌هایی نیز در درون کشور مشاهده می‌شود که اهتمام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به توجه و تذکر به این مطلب بیشتر می‌کند؛ یعنی امروز مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این‌چنین می‌بینند که کیان و بنیان انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و به همین میزان مساله را جدی می‌بینند. بنابراین دلیل تاکید ایشان بر این مساله تحرکی است که در اردوگاه دشمن ایجاد شده است و به گفته خودشان می‌خواهند ما را به تغییر رفتار وادار کنند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در توضیح تغییر رفتار از نگاه غرب، عنوان کرد: تغییر رفتار که غربی‌ها می‌خواهند به این معناست که از سال ۵۷ به بعد هرچه گفتید را پس بگیرید و از همه اصول و مبانی امام خمینی(ره) عقب بکشید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تعبیر می‌کنند، دشمن می‌خواهد خاکریز شما، خاکریزی نرم باشد، اضافه کرد: خاکریز نرم یعنی آن خاکریزی که بود و نبودش فرقی نمی‌کند، خاکریزی که کارایی در صیانت و حفاظت نداشته باشد، دشمن این را می‌خواهد ولی در مقابل ما باید به خاکریزی مستحکم اهتمام داشته باشیم، امروز این وظیفه بر عهده دلسوزان انقلاب اسلامی است که هرکجا خاکریز صدمه‌ای دید تعمیر و ترمیم شود، امروز انقلاب اسلامی نظیر ۸ سال دفاع مقدس به سنگرسازان بی سنگری در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیاز دارد که جان سپر کنند و به‌واسطه آن‌ها بلا از سایرین دفع و رفع شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به برنامه‌ریزی و راهکار نظام سلطه برای نفوذ در سایر کشورها، ادامه داد: در وزارت امور خارجه آمریکا دفتری وجود دارد که سابقه آن به سال ۱۹۴۰ میلادی برمی‌گردد؛ وظیفه این دفتر این است که با تابلوی دیپلماسی عمومی، سران جهان را به‌گونه‌ای تربیت کنند که امور را بر اساس نظام فکری آمریکایی اداره کنند؛ شیوه عمل این دفتر به این‌گونه است که در سطح جهان نخبگان هر کشور را شناسایی و تحت تعلیم و پوشش قرار می‌دهند، این افراد نخبه حتما در کشورهای خودشان در جایگاه تاثیرگذار قرار خواهند گرفت و خواه ‌ناخواه شبکه نظام سلطه خواهند بود.

شفیعی گفت: این دفتر حوزه‌هایی را ذیل دیپلماسی عمومی که همان دیپلماسی نفوذ است؛ مشخص کرده است؛ یکی از این حوزه‌ها ارتباطات آموزشی است، در اسناد به‌دست‌آمده از سفارت آمریکا در ایران که چاپ شده است می‌بینیم که این دفتر در بحث تبادل دانشجو مشخص می‌کند که حتی دانشجویانی که وارد آمریکا می‌شوند در چه دانشگاه‌هایی می‌توانند تحصیل کنند تا از این مسیر راه نفوذ را دنبال کنند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با بیان اینکه ما در این مقام نیستیم که بگوییم هرکه به غرب برود غرب‌زده می‌شود، تصریح کرد: اما قابل‌انکار نیست زمانی که در آن محیط رشد می‌کنند بخشی از علاقه‌ها و تمایلات به آن محیط شکل می‌گیرد و این به تجربه ثابت شده است.

وی افزود: در حوزه مطالعات، مطالعات آمریکا را طراحی کرده‌اند و افرادی را جذب می‌کنند که بیایند در این حوزه کار کنند.

شفیعی با اشاره به فعالیت این دفتر در حوزه هنر، اظهار داشت: اتفاق عجیبی در کشور ما رخ داده که بخشی از بدنه جامعه هنری در غالب اوقات نه‌تنها همراه با حرکت انقلاب اسلامی نیست، بلکه گاهی دقیقا به‌عنوان عامل نفوذ در کشور فعالیت می‌کند. برای مثال در عرصه فیلم برخی تولیدات این حوزه از اینکه به ارزش‌های انقلاب بی‌توجهی کند یا حتی آن‌ها را مورد هجمه قرار دهد فراتر رفته و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و اصول اخلاقی جامعه را زیر سوال برده است و نوعا در فضای بین‌المللی نیز همین آثار موردتکریم و تجلیل قرار می‌گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه حوزه دیگر فعالیت دفتر فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا را توانمندسازی زنان و دختران عنوان کرد و گفت: تفسیر این توانمندسازی چیست؟ با کدام فرهنگ و نگرش؛ مجلات در حوزه زنان را که بررسی کنیم نوعا ترویج فمینیسم و جریان‌هایی است که خانواده را نفی می‌کنند.

وی افزود: مساله دیگر مورد توجه این دفتر فعالیت‌های داوطلبانه، کمپین‌ها و گروه‌های غیردولتی است و مورد دیگر در حوزه ارتباطات و رسانه است که از جدی‌ترین حوزه‌های موردتوجه این دفتر است.

شفیعی با تصریح اینکه دفتر فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا با رویکرد حمایت از افراد و مجموعه‌هایی که توان تاثیرگذاری در جامعه را دارند و در زمینه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و حتی مد فعالیت می‌کند، عنوان کرد: چهار زمینه برای نفوذ موردتوجه دشمن است؛ اقتصاد، فرهنگ، امنیت و سیاست. همه این حوزه‌ها مهم و نفوذ از آن‌ها خطرناک است لکن عمده دغدغه نفوذ فرهنگی است چراکه دشمن از این مسیر تغییر باورهای جامعه را دنبال می‌کند و این همانی است که آمریکایی‌ها از آن به تغییر رفتار جمهوری اسلامی تعبیر می‌کنند.

رژیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، اظهار داشت: تغییر باورها یعنی جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض شود. یعنی همین‌که مقاومت و ایستادگی، تروریسم دانسته شود، یعنی همین‌که اسرائیل مظهر تروریسم نباشد اما جنبش مقاومت مردم فلسطین مصداق تروریسم دانسته شود. نظام سلطه با شیادی صحنه را به‌گونه‌ای طراحی می‌کند که جای آن‌که بمباران می‌کند با آن‌که بمباران می‌شود، عوض شده است و این مساله خیلی خطرناکی است.

وی ادامه داد: نگرانی آنجایی بیشتر می‌شود که افراد مطرح جامعه و مسئولینی که سوگند یاد کرده‌اند پاسدار ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی باشند، در این پازل گرفتار شوند. چراکه این مسئول منشا تاثیرگذاری است. همین تفکر در کشور باعث می‌شود که دو بانک رسمی، قرارگاهی از ارکان نظام را تحریم مالی و اعتباری کنند و مصداق و نمونه‌ای از نگرانی از نفوذ همین است.

شفیعی تاکید کرد: ما وظیفه‌داریم از اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم. اگر توجه به اصول و مبانی داشته باشیم راه گم نمی‌شود. مطابق معیارهای نظام هستی هرکه تلاش کند نتیجه می‌گیرد اما باروری و دوچندان شدن نتیجه فقط مختص جبهه توحید است چراکه خداوند متعال وعده داده از یکتاپرستان و حق‌طلبان دفاع نماید و این بهترین آرامش و پشت‌گرمی برای ماست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار