اعتباری بالغ بر 4میلیارد و پانصد میلیون ریال برای بسترسازی پرونده الكترونیك شهروندان غرب اهواز هزینه شده است.
کد خبر: ۲۹۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 17 September 2016
صرف هزینه ای بالغ بر
مهندس شریفی-رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از پایان پروژه بزرگ نصب دکل و راه اندازی اینترنت ، شبکه داخلی و تحویل کامپیوترها در تمامی مراکز بهداشتی درمانی روستایی و مراکز سلامت جامعه شهری خبر داد. وی افزود : بدین منظور و در راستای استقرار پرونده الکترونیک شهروندان غرب اهواز، بالغ بر 4میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه صرف شده است.

شریفی ادامه داد: مرکز بهداشت غرب اهواز به عنوان اولین مرکزبهداشت  در استان خوزستان ، کار راه اندازی اینترنت ، شبکه داخلی و تجهیز به کامپیوتر  را آغاز کرد و به لطف پروردگار،  در روز عید سعید قربان ، پروژه بزرگ نصب دکل و راه اندازی اینترنت ، شبکه داخلی و تحویل کامپیوترها را در تمامی واحدهای تحت پوشش به پایان رساند. وی خاطر نشان کرد: در این پروژه،  19 دکل رادیویی ،به  متراژ مجموع 519 متر نصب گردید که از این طریق 20 مرکز شهری و روستایی به اینترنت متصل و سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) در آن واحدها راه اندازی شد .

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد: با تمهیداتی که قبل و حین کار اندیشیده شده ، سامانه سیب تنها بخش کوچکی از خدماتی است که به واحدهای تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز ارائه خواهد شد و با اتکال به خداوند بزرگ ،پس از اتمام کل پروژه ، تمامی امکاناتی را  که ستاد مرکز بهداشت غرب اهواز داراست با همان کیفیت در کل واحدهای تحت پوشش و دور ترین خانه های بهداشت نیز وجود خواهد داشت . شریفی ،  امکانات مذکور را به شرح زیر برشمرد :

تلفن اینترنتی (VOIP)

اتوماسیون اداری

سیستم یکپارچه کاردکس

اتصال به Domain  مرکز بهداشت غرب اهواز جهت مدیریت یکپارچه تمامی کامپیوترها

نرم افزار تیکتینگ و پشتیبانی کاربران

پورتال داخلی مرکز بهداشت غرب اهواز

آنتی ویروس مرکزی

همچنین مهندس محسن سیلاوی- مسوول واحد انفورماتیک مرکز بهداشت غرب اهواز گفت : در راستای پروژه ی بسترسازی پرونده الکترونیک شهروندان غرب اهواز ، 15 مرکز به شبکه داخلی (LAN) تجهیز گردید که برای راه اندازی این شبکه ها بیش از 22.000 متر کابل شبکه استفاده شد .

سیلاوی تاکید کرد: ظرف مدت زمان 15 روز پس از ابلاغ ، مجوزخرید  90 عدد کامپیوتر از واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه اخذ و کامپیوترها خریداری و در مراکز و پایگاه های  سلامت مربوط استقرار پیدا کرد.

وی، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از کاهش سرعت ورود اطلاعات در سامانه سیب با توجه به افزایش تعداد کاربران، پهنای باند مرکز بهداشت غرب اهواز از 50 به 100 مگابیت در ثانیه افزایش یافت و مراکز سلامت جامعه شماره 6 و 15 و مرکز آموزش بهورزی که دکل های مرکزی در آنجا راه راه اندازی شده است با تعویض رادیو و ارتقا شبکه ، آماده سرویس دهی بهتر به سایر مراکز گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار