ورزشکاران استان خوزستان درمسابقات پارالمپیک 2016 ریو برزیل توانستند با درخششی بی نظیر به 3 مدال رنگارنگ دست پیدا پیدا کنند که این نشان از توانایی، مهارت، استعداد ورزشکاران خوزستانی و همچنین وجود ظرفیت های عظیم ورزشی در استان دارد.
کد خبر: ۲۹۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 17 September 2016

پانزدهمین دوره مسابقات پارالمپیک 2016 ریو برزیل برگزار شد که غلامرضا رحیمی،نشان طلای پارالمپیک ریو را به خود اختصاص داد.

رحیمی در فینال رقابتهای ریکرو انفرادی تیراندازی با کمان موفق شد با نتیجه 7 بر 3 برابر حریف خود  از تایلند به برتری برسد و نشان طلا را بدست آورد.

غلامرضا رحیمی پس از کسب مدال طلا در نخستین حضور خود در فینال رقابت‌های ریکرو پارالمپیک،گفت:رقابت سختی را در پارالمپیک داشتم و انتظار نداشتم این گونه دشوار باشد، چرا که رکوردها بالا بود.

همچنین علیرضا قلعه ناصری در ماده پرتاب دیسک کلاس F56، با ثبت رکورد 44.04 متر به مدال نقره بازیهای پارالمپیک 2016 ریو دست یافت.

قلعه ناصری با ثبت این رکورد، موفق شد رکورد شخصی‌اش را ارتقا دهد.

قلعه ناصری پس از کسب مدال نقره در مسابقات پرتاب دیسک کلاس F56 گفت:اولین حضورم را در یک رقابت بین‌المللی رسمی تجربه می‌کردم و از عملکردم در این بازی‌های راضی بودم.

در ادامه جواد حردانی در پرتاب نیزه کلاس 38F موفق شد با ثبت رکورد ۴۸.۴۶ متر پس از ورزشکاران کشورهای آفریقای جنوبی و کلمبیا درسکوی سوم قرار گرفت و به مدال برنز برسد.
پرتابگر نیزه پارالمپیکی ایران درکلاس F38 گفت:توانستم رکوردهای شخصی‌ام را تکرار کنم و از این موضوع خوشحالم.

جواد حردانی پس از کسب مدال برنز پارالمپیک ریو با اشاره به اینکه این چهارمین حضورم در پارالمپیک است،گفت:من در پرتاب دیسک رقابت می‌کردم و این دوره به خاطر تغییر قوانین مجبور شدم در پرتاب نیزه شرکت کنم.

حردانی در پایان گفت: از عملکرد خودم راضی‌ام و خدا را شکر می‌کنم. واقعاً لطف خدا شامل حالم شد که توانستم مدال بگیرم که البته برنز پارالمپیک هم خیلی باارزش است.

هاشمیه متقیان در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F56 به مصاف حریفان رفت که با ثبت رکورد 19 متر و 83 سانتی‌متر به عنوان چهارمی دست یافت.

حسین رجب پور و محمد حیدری نیز درترکیب تیم ملی فوتبال نابینایان حضور داشتند که به همراه این تیم به بازی نهایی صعود کردند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان خوزستان که از نزدیک مسابقات پارالمپیک برزیل را تماشا می کرد،با تمجدید از عملکرد ورزشکاران استان دراین رقابتها گفت:حضور هفت ورزشکار و دو مربی شایسته خوزستانی در رویداد بزرگ ورزشی پارالمپیک توان و ظرفیت بالای ورزش خوزستان را بر همگان آشکار ساخته است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار