افزایش نرخ کرایه تاکسی پس از بررسی در سازمان تاکسیرانی، در شورای شهر به تصویب رسیده و پس از ابلاغ از سوی فرمانداری، اجرا شده است.
کد خبر: ۲۹۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 18 September 2016
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های اهواز گفت: ‌افزایش نرخ کرایه تاکسی پس از بررسی در سازمان تاکسیرانی، در شورای شهر به تصویب رسیده و پس از ابلاغ از سوی فرمانداری، اجرا شده است.
 
سید کوروش حسینی‌زاده مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: نرخ کرایه تاکسی هر ساله براساس نرخ‌نامه و آیتم‌های مربوطه از جمله نرخ استهلاک، هزینه قطعات و هزینه تعمیرات محاسبه می‌شود و امسال نیز ‌نرخ کرایه تاکسی‌های سطح شهر اهواز، تاکسی راه‌آهن، تاکسی فرودگاه و تاکسی بی‌سیم نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
وی افزود:‌ ‌افزایش نرخ کرایه تاکسی پس از بررسی در سازمان تاکسیرانی، در شورای شهر به تصویب رسیده و پس از ابلاغ از سوی فرمانداری، اجرا شده است.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: ‌با توجه به این که امسال هزینه بنزین افزایش پیدا نکرد، این تصور وجود داشت که نرخ کرایه تاکسی افزایش پیدا نکند در حالی که نرخ کرایه تنها با تغییر نرخ حامل انرژی تعیین نمی‌شود بلکه نرخ تورم و نرخ استهلاک نیز از دیگر عوامل موثر در تعیین کرایه است.
 
حسینی‌زاده با تاکید بر این‌که نرخ کرایه تاکسی با احتساب روشن کردن کولر تعیین شده است،‌ عنوان کرد: ‌در تابستان امسال با رانندگان بسیاری که کولر را روشن نمی‌کردند و یا کرایه اضافه دریافت می‌کردند،‌ برخورد شده است.
 
وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از رانندگان تاکسی از جمله روشن نکردن کولر و اخذ کرایه اضافه، به سامانه 30008778 و یا سامانه 137 شهرداری اهواز اطلاع دهند و قطعا با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.
 
افزایش نرخ کرایه تاکسی قابل قبول است
 
اسکندر زنگنه، رییس کمسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز، نیز با اشاره افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی گفت:‌ این افزایش براساس یک کار کارشناسی انجام شده است. اواخر مردادماه لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر افزایش 15 درصدی و با توجه به شرایط، ‌نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری به شورا ارایه شد و این لایحه در بخش حمل و نقل و سطح درآمدهای شورای شهر تصویب شد.
 
وی افزود: برای هر نوع حمل و نقل، نرخ خاصی تعیین شده و تمام موارد از جمله استفاده از کولر و هزینه سوخت در نرخ نامه پیش‌بینی شده است.
 
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز با بیان این‌که افزایش نرخ کرایه تاکسی قابل قبول است، ‌تصریح کرد: ‌این افزایش 15 درصدی متناسب با شرایط و یک کار کارشناسی شده، است و با وزارت کشور نیز هماهنگ است.
 
زنگنه ادامه داد:‌ نرخی که تصویب می‌شود مطلوب رانندگان تاکسی نیست بلکه همواره نفع مردم و مصرف‌کننده بیشتر مدنظر است و با فشار دستورهای ابلاغی تعیین می‌شود؛ به عبارتی دیگر ما هم حقوق مردم و هم حقوق رانندگان را در تعیین نرخ کرایه ها مدنظر قرار می‌دهیم.
 
وی گفت: در چهار تا پنج سال گذشته هیچ تاکسی جدیدی به ناوگان حمل و نقل شهر اهواز اضافه نشده است و این یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین نرخ کرایه تاکسی است.
 
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد:‌ یکی از مواردی که نتوانسته‌ایم رضایت شهروندان را در این بخش جلب کنیم، این است که ناوگان حمل و نقل اهواز به‌روز نیست. در اهواز حداقل 3000 دستگاه تاکسی نیاز داریم و دولت باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نرخ تاکسی ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار