تاکنون حدود ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه بقعه امامزاده سلطان ابراهیم شهرستان ایذه هزینه شده است.
کد خبر: ۲۹۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 19 September 2016

رئیس اداره اوقاف شهرستان ایذه گفت: تاکنون حدود ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه بقعه امامزاده سلطان ابراهیم شهرستان ایذه هزینه شده است.

حجت الاسلام قدرت گودرزی اظهار کرد: بقعه امامزاده سلطان ابراهیم فاصله ای ۷۰ کیلومتری از ایذه دارد و به طرف شمال این شهرستان است.

وی افزود:‌ جاده دسترسی به بقعه این امامزاده کوهستانی است و همه ساله به صورت میلیونی زائر دارد. برای زیارت این امامزاده باید ۶۰ کیلومتر راه ماشین رو، پنج کیلومتر از مسیر را با قایق از دریاچه عباسپور و پنج کیلومتر دیگر را نیز به صورت پیاده روی طی کرد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ایذه تصریح کرد: وسعت بقعه این امامزاده در گذشته خیلی خوش بینانه تنها ۱۲ متر بود ولی در حال حاضر یک هزار و ۳۴۰ متر سالن برای آن درست کردیم که یکی از این سالن ها برای وضوخانه است.

گودرزی با اشاره به اینکه سالن زائرسرا ۵۰۰ متر وسعت دارد و سقف و بتن ریزی آن انجام شده است، بیان کرد: سالن تربت خانه بقعه نیز ۹۵۰ متر دارد که کارهای مربوط به اجرای سقف آن در حال انجام است و ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی خبر داد: تاکنون حدودا ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی و توسعه بقعه امامزاده سلطان ابراهیم شهرستان ایذه هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ایذه ادامه داد: چون مسیر منتهی به امامزاده صعب العبور است، هزینه ها را بالا برده و هر ماشین برای رفت و برگشت به ۱۳ ساعت زمان نیاز دارد. ماشین های حمل مصالح با طی کردن جاده ای صعب العبور حدودا تا مرز چهارمحال می روند و در فصل زمستان که برف گیر شود نیز کار متوقف می شود.

گودرزی بیان کرد: در حال حاضر ۴۲ بقعه، امامزاده و قدمگاه در شهرستان ایذه داریم.

وی در ارتباط با فرهنگ وقف در شهرستان ایذه گفت: در اینجا وقف کم انجام می شود و عمدتا نیز وقف ها منفعتی نیستند و بیشتر در زمینه وقف مساجد و حسینیه است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ایذه توصیه کرد: به همه مردم شهرستان ایذه توصیه می کنم چون شرایط اقتصادی و اجتماعی شهر  ایجاب می کند که در حوزه های مختلف فرهنگی، بهداشتی، درمانی، حوزه علمیه و بخش های علمی سرمایه گذاری شود، بنابراین در این زمینه به وقف ورود کنند. به هر حال فقر و بی بضاعتی زیاد است و در انجام امور علمی و فرهنگی نیز با کمبود اعتبار مواجه هستیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار