مدیرگروه رادیوتراپی دانشگاه جندی شاپور اهواز از کسب رتبه اول کشوری بورد رادیوتراپی و انکولوژی توسط خانم دکتر مائده برهمن خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 19 September 2016
مدیرگروه رادیوتراپی دانشگاه جندی شاپور اهواز از کسب رتبه اول کشوری بورد رادیوتراپی و انکولوژی توسط خانم دکتر مائده برهمن خبر داد.


دکتر حجت اله شهبازیان با بیان اینکه از سال 1390 جذب سالیانه 2 دستیار در رشته رادیوتراپی و انکولوژی آغاز شد، تصریح کرد: این رشته در واقع به درمان های غیرجراحی سرطان از جمله رادیوتراپی و شیمی درمانی اختصاص دارد.

 

شهبازیان افزود: بیمارستان گلستان اهواز بزرگترین مرکز در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که روزانه حدود 300 بیمار سرطانی برای شیمی درمانی و رادیوتراپی به آن مراجعه می کنند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رشته انکولوژی از لحاظ امکانات، تکنیک های درمانی و آموزشی می تواند جز رتبه های بالا در کشور باشد، گفت: به واقع در حال حاضر این چنین نیز هست و این سطح از امکانات به طور همزمان در هیچ دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود ندارد.

 

مدیرگروه رادیوتراپی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اولین دانشگاه در کشور است که در سال 1390 دستگاه کبالت را از رده خارج و سه دستگاه شتاب دهنده خطی را جایگزین آن کرده است، این دستگاه های مدرن از لحاظ درمان و آموزش دارای قابلیت های بسیار زیادی است، همچنین امکانات موجود در اتاق های رادیوتراپی و بخش های شیمی درمانی نسبت به سایر دانشگاه های علوم پزشکی بسیار مطلوب هستند البته برخی از کمبودها با همکاری مسئولین دانشگاهی قابل رفع می باشد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه سالانه برای دستیاران تخصص آزمون های ارتقا وجود دارد که در نهایت فرد به عنوان متخصص درمانی شناخته می شود، اظهار کرد: علاوه بر این، با موفقیت در آزمون کشوری بورد تخصصی به عنوان آخرین امتحان در سلسله مراتب آموزشی دستیاران که بیشتر جنبه آکادمیک و دانشگاهی دارد، امکان جذب بهتر فرد در بخش های علمی دانشگاه ها میسر خواهد شد.

 

شهبازی گفت: رشته رادیوتراپی و انکولوژی  از لحاظ آموزش دستیار تخصصی جزء رشته های نوپا در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که کسب همچین موفقیتی از دومین سری از فارغ التحصیلان این رشته از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه رشته های مختلف سالها برای کسب این چنین موفقیتی بسیار تلاش می کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: این آزمون شامل امتحان کتبی و شفاهی است که توانایی های دستیار در رشته تخصصی مورد نظر سنجیده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار