منطقه گردشگری امام زاده عبدالله با ظرفیت خدادادی و با ویژگیهای منحصر به فردی که دارد، سالیان سال است که مورد غفلت و بی مهری مسئولان استانی و شهرستانی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار داشته و کمترین توجه به آبادی و به فعلیت رساندن این پتانسیل نشده است.
کد خبر: ۲۹۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 21 September 2016

به گزارش تابناک علی محمد عباسی دانشجوی ارشد حقوق خصوصی در خصوص  منطقه گردشگری امام زاده عبدالله و ظرفیت های مغفول مانده ای منطقه می گوید: برای ما خوزستانی ها سفرهای تابستانی جایگاه ویژه ای داشته و فرصتی برای فرار- هر چند کوتاه مدت- از گرمای طاقت فرسای تابستان داغ است. مقصد مسافرت جلگه نشینان خوزستان معمولا استانهای همجوار شرقی و شمالی و در امتداد زاگرس می باشد. یکی از نقاط مستعدی که پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای همه اهالی استان باشد منطقه گردشگری امام زاده عبدالله در 45 کیلو متری شهرستان باغملک در شمال شرقی استان می باشد.

وی در ادامه می گوید: منطقه امام زاده عبدالله با آب و هوای مطبوع و کوهستانی و پوششی نیمه جنگلی از درختان بلوط و بنیاو و بنک و کلخنگ و ... و با داشتن چشمه ها و رودهای پرآب و مناظر طبیعی زیبا می تواند بهترین و نزدیکترین مقصد گردشگری برای همه اهالی استان دارد. 

و اما این منطقه با این ظرفیت خدادادی و با ویژگیهایی که  بیان شد، سالیان سال است که مورد غفلت و بی مهری مسئولان استانی و شهرستانی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار داشته و کمترین توجه به آبادی و به فعلیت رساندن این پتانسیل نشده است. این در حالیست که این منطقه به علت وجود حرم امام زاده عبدالله علاوه بر داشتن جاذبه طبیعی و گردشگری دارای جاذبه زیارتی نیز بوده و صدقات و نذورات زیادی روانه آن می شود. 

علی محمد عباسی خاطر نشان می کند: درحالیکه می توان از محل همین نذورات و صدقات کمک زیادی به رفع مشکلات موجود، از جمله وضع اسفبار بهداشتی در حومه خود حرم کرد، ولی معلوم نیست که این وجوه ، در کجا و چگونه هزینه می شود؟ از زباله های ریخته شده در معابر و عدم وجود سطلهای زباله گرفته تا بوی تعفن و گرد و خاک آزار دهنده و وضع اسفبار آسفالت جاده و ... همگی دست به دست هم داده تا منظره زشتی را درخاطر گردشگران و زائرین به جای بگذارد.

وی تصریح می کند: بدون شک جاذبه هایی مانند روستاهای گردو زار، نایاب، زواب و مرغزار و در ادامه آن شن زار و تنگه ها و آبشارهای زیبا می تواند سفری خاطره انگیز را برای هر مسافری رقم بزند. در همین نزدیکی ما و در استان همجوار یعنی کهگیلویه و بویراحمد،شهرهای یاسوج و سی سخت که دارای آب و هوا و طبیعتی مشابه با منطقه امام زاده عبدالله بوده و در حالیکه از مزیت و امتیاز زیارتی نیز برخوراد نیستند، با مدیریت بهتر و وارد عمل شدن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی و با آسفالت معابر و جاده ها و روشنایی مناسب و مدیریت بهداشتی بهتر، ضمن ایجاد اشتغال برای اهالی منطقه، رضایت خاطر گردشگران را نیز فراهم کرده و سالانه میزبان گردشگران بیشتری نیز می باشند. 

علی محمد عباسی اذعان می کند: در منطقه امام زاده عبدالله نیز با استفاده از چنین الگویی و البته با یک اجماع استانی و نگاه مدیریتی صحیح،  می توان از این ظرفیت خدادادی و موهبت الهی بهتر و بیشتر در جهت رونق اشتغال و جذب گردشگر از اقصی نقاط استان استفاده کرد. متاسفانه با ادامه وضع کنونی هر ساله از تعداد گردشگران و زائرین کاسته شده و منطقه ای با این پتانسیل و ثروت بیشتر در محرومیت فرو می رود.

به امید روزهای بهتر و توجه بیش از پیش همه مسئولان استان و شهرستان باغملک، بویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به این منطقه توریستی.

       
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
درود براستادعباسی که باقلمی شیوا ورساچالشهای این منطقه زیبارابیان نمودی ولی ای کاش گوش شنوایی هم وجودداشته باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار