آیین افتتاحیه مدرسه شش کلاسه دهخدا ،نخستین مدرسه هوشمند روستایی در روستای مروانه شهرستان باوی عصر سه شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 21 September 2016

آیین افتتاحیه مدرسه شش کلاسه دهخدا ،نخستین مدرسه هوشمند روستایی در روستای مروانه شهرستان باوی عصر سه شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه دهخدا واقع در روستای مروانه شهرستان باوی اظهار کرد: این روستا در حوزه شهرستان باوی و دهستان عنافچه قرار دارد و این مدرسه نیز در حوزه خدمات اجتماعی کشت و صنعت دهخدا با قدمتی بیش از 50 سال بوده که به صورت کپری دایر بوده اما در زمان حاضر با همت این شرکت به یک مدرسه مجهز و شش کلاسه تبدیل شده است.

وی افزود: این مدرسه نخستین مدرسه هوشمند روستایی استان است که در این روز پر برکت با تلاش های شرکت کشت و صنعت دهخدا احداث شده و امید است که ظرف یک سال و نیم آینده دیگر شاهد هیچ مدرسه کانکسی در سطح روستاهای استان نباشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: مدارس ما باید تجهیز و به صورت ثابت باشد تا بتوانیم خدمات اجتماعی مطلوبی را به دانش اموزان روستایی ارائه دهیم و در بالا بردن کیفیت آموزش و میزان قبولی دانش اموزان استان در کنکور سراسری  و بالا بردن رتبه آموزش و پرورش گام های موثری برداریم.

وی تصریح کرد: بی شک شرط اول ارتقای سطح آموزشی در استان ایجاد ساختمان های استاندارد است و پس از آن باید به تهیه تجهیزات نرم افزاری پرداخت.

شریعتی تصریح کرد: امید است در تمامی روستاها بتوانیم این امر را محقق کنیم تا دغدغه های ما به حداقل رسیده و مانعی برای رشد دانش آموزان وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: ازابتدای کارمتوجه شدیم که بسیاری از دختران روستایی پس از دوران دبستان به دلیل نبود مدارس جداگانه دیگر شرایط ادامه تحصیل را ندارند و این امر یکی از دغدغه های اصلی ما بود.

استاندار خوزستان گفت: شرط اول عدالت این است که شرایط برای تمامی دانش اموزان در سطح استان یکسان شده و بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه فراهم شود.

وی بیان کرد: ایجاد این بستر مناسب بار مسئولیت های ما را نسبت به مردم سنگین تر کرده و وظیفه داریم که در این راستا از تمامی ظرفیت های لازم استان برای رفع موانع پیش روی دانش آموزان بخصوص در بخش دختران استفاده کنیم.

استاندار خوزستان عصر سه شنبه در ادامه سفرهای خود به نقاط مختلف استان ، این بار پس از حضور در آیین افتتاحیه سالن چند منظوره توسعه نیشکر اهواز به روستای مروانه شهرستان باوی رفت و در این روستا نیز در آیین بهره برداری از مدرسه شش کلاسه دهخدا شرکت کرد و بر توسعه زیرساخت های آموزشی در سطح روستاهای استان تاکید کرد. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار