مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت خرما در این شهرستان از 15 شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۹۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 21 September 2016
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت خرما در این شهرستان از 15 شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

محمد مطرودی مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر  اظهار کرد: با توجه به آغاز برداشت خرما در این شهرستان، تاکنون حدود 2 هزار تن خرما از نخیلات برداشت شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای برداشت بیش از 6 تا 8 هزار تن خرما برداشت شود.

وی افزود: سطح کل نخیلات خرمشهر 3 هزار و 700 هکتار است که از این میزان 2 هزار و 100 هکتار بارور و 1600 هکتار نخیلات جوان هستند.

مطرودی خاطرنشان کرد: قیمت در نظر گرفته‌شده برای خرما، به گونه‌ای نیست که بتواند تمام هزینه‌های کشاورزان را در بر بگیرد اما چاره‌ای نیست و امیدواریم سال به سال این مسأله بهتر شود.

مطرودی تصریح کرد: با توجه به این‌که قیمت خرید خرما به صورت توافقی انجام می‌گیرد، قیمت هر کیلوگرم خرما درجه یک 1600 تومان و درجه 2، 15 درصد کمتر در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم کشاورزان خرمای خود را به کارگاه‌های بسته‌بندی بدهند تا شرایط زمینه حضور دلالان به وجود نیاید زیرا اگر خرما در اختیار دلالان قرار بگیرد، قطعا با قیمت پایین‌تری خریداری می‌شود.

مطرودی عنوان کرد: همچنین انتظار داریم کارگاه‌های بسته‌بندی نیز خرما را مستقیماً از کشاورزان خریداری کنند و با کشاورزان تعامل بیشتری داشته باشد.


منبع: ایسنا
برچسب ها: خرما ، نخلستان ، خرمشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار