بودجه سازمان شهرداری اهواز با رای اکثریت اعضای شورای شهر در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز به تصویب رسید.
کد خبر: ۲۹۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 21 September 2016

یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز همزمان با نخستین جلسه با مدیریت هیات رئیسه جدید، با حضور اعضا، مدیران و معاونین شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی این شورا برگزار شد.

هوشنگ شیرمردی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود با تشکر از هیات رئیسه های قبلی شورا، گفت: از برادران خوبم آقایان علاسوند و حجت الاسلام سعادت نیا رؤسای محترم قبلی شورا تقدیر و تشکر می نمایم و دست آنان را برای ارائه رهنمودهای گرانبهایشان می فشارم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه نطق خود تصریح کرد: قطار تلاش و کوشش در حال حرکت است، حرکتی توسعه محور که باری از دوش شهروندان بردارد و چهره ی شهر را دگرگون سازد.

وی تاکید کرد: همدلی و همزبانی رکن اصلی برای رسیدن به موفقیت است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز در خصوص بحث ماشین آلات در شهرداری اظهار داشت: در گذشته اجاره ی ماشین آلات به صورت فاکتوری انجام می شد که در شهرداری اهواز در راستای شفافیت سازی و کاهش هزینه ها مقرر شد تامین ماشین آلات از طریق مناقصه انجام شود و آنالیز بها نیز در معاونت خدمات شهری با حضور کارشناسان مناطق انجام و این موضوع توسط سازمان موتوری به مناقصه گذاشته شد.

ابراهیم نوشادی همچنین ادامه داد: درخصوص مشارکت با بخش خصوصی هم اکنون در شهرداری اهواز با انعقاد قراردادی به مبلغ 400میلیارد تومان برای احداث هتل پنج ستاره حرکت خود را شروع کرده و پروژه های متنوع دیگری نیز اکنون در مرحله بررسی و مذاکره با سرمایه گذار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز در خصوص تاخیر در احداث خانه ریاضی گفت: مطالعات پروژه ی خانه ریاضی اهواز که به دستور شهردار محترم کلید خورده است توسط سازمان بهسازی و نوسازی انجام گرفته و مکان آن نیز جنب فرهنگسرای نجوم در پارک شهروند تعیین شده است. منتها بدلیل آنکه جهت بهینه سازی باید در این پروژه با دانشگاه چمران هماهنگ می شدیم و عدم ارسال اطلاعات به موقع از سوی دانشگاه پروژه با کمی تاخیر مواجه شد.

در ادامه ی جلسه لایحه ی بودجه ی سال 95 سازمان پایانه های مسافربری قرائت شد و پس از آن سعادت نیا و خورشیدی از اعضای شورا به بیان سوالات خود پرداختند.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری در پاسخ، پیرامون موضوع پارکبان ها گفت: پارکبان های موجود به دستور دادستان محترم جهت حفظ امنیت مشغول فعالیت هستند و شهرداری اهواز نیز در حال پیگیری لازم جهت اخذ مجوز در این خصوص است.

  پس از سخنان مجدم، بودجه سازمان به رای گیری گذاشته شد و با اکثریت آرا تصویب شد.

در ادامه جلسه، لایحه بودجه ی سال 95 سازمان میادین فرآورده های کشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز قرائت و به بحث گذاشته شد. پس از استماع مخبر کمیسیون و سخنان مدیرعامل سازمان میادین، شورای شهر وارد رای گیری شد و بودجه سال 95 این سازمان و همچنین بودجه سال 95 سازمان پارکها و فضای سبز با رای اکثریت به تصویب اعضا رسید.

در ادامه معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز درخصوص چارت جدید سازمانی شهرداری گفت: با توجه به اتمام مهلت بخشنامه وزارت کشور در خصوص اصلاح ساختار سازمانی شهرداری ها و تذکرات مکرر سازمان بازرسی استان و جلسات مفصل با شورای اسلامی شهر، جمع بندی نظرات ارائه شده به وزارت کشور ارسال شد.

ابراهیم نوشادی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: چنانچه شورا صلاح بداند با توجه به اینکه چارت هنوز به شهرداری اهواز رسماً ابلاغ نشده است و همچنین نظر به تعدد موضوعات،کلیه ی موارد را در جلسه غیر علنی خدمت اعضای محترم شورای شهر اسلامی تقدیم می نماییم.

در پایان این جلسه حکم انتصاب جانعلی خورشیدی به عنوان معاون اجرایی و اداری شورای اسلامی شهر از سوی هوشنگ شیرمردی، رئیس جدید شورا، قرائت شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار