مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که به آموزش‌وپرورش کمک کنند چراکه خوزستان با کمبود 10 هزار معلم مواجه است.
کد خبر: ۲۹۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 21 September 2016
محمد تقی‌زاده در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها که امروز، چهارشنبه 31 شهریورماه در دبستان شهید خانزاده شهرستان کارون برگزار شد، اظهار کرد: امسال پیش‌دبستانی در خوزستان اجباری شده است و تمام خانواده‌ها ملزم هستند فرزندان خود را در این دوره ثبت‌نام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: دین اسلام تنها دینی است که با خواندن و کتابت آغاز می‌شود؛ در اولین آیاتی که خداوند به پیامبر (ص) نازل کرد، ایشان را امر به خواندن کرد و این مسأله ناشی از اهمیت تعلیم و تربیت و آموزش‌وپرورش در دین ما است.
 
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم‌وتربیت به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مجموعه آموزش‌وپرورش، گفت: این روز با هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس که مقطع بسیار مهم و بزرگی در تاریخ کشور است، مقارن شده است.
 
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید معلم، گفت: قطعاً تاریخ ایران هرگز ایثار، جان‌فشانی و از خودگذشتگی این شهدا را فراموش نخواهد کرد؛ امروز بزرگترین سرمایه‌ی واقعی ما فرزندانمان هستند. دانش‌آموزان باید درباره‌ی آرمان‌های دیروز شهدای ما شناخت پیدا کنند.
 
تقی‌زاده تصریح کرد: همان‌طور که همه‌ی ما معتقد هستیم که هیچ تغییر، تحول و تکاملی در هیج تمدن، سرزمین و کشوری ایجاد نمی‌شود مگر آن‌که ابتدا آموزش‌وپرورش و تعلیم‌وتربیت در آن سرزمین دچار تغییر، تحول و تکامل شود؛ اولویت اول همه‌ی ما باید تعلیم‌وتربیت فرزندان باشد.
 
وی با بیان این‌که در فرآیند تعلیم‌وتربیت و آموزش‌وپرورش کتابچه‌های زندگی اجتماعی ما باید 2 فصل داشته باشند، گفت: فصل اول و مهم‌ترین فصل این کتاب باید شامل درک، فهم، شناخت، شعور و معرفت نسبت به ساده‌ترین ارزش‌های زندگی اجتماعی ما مانند دوستی، محبت، رفاقت، هماهنگی و وحدت باشد.
 
تقی‌زاده ادامه داد: اگر فرزندان این فصل را به‌خوبی بیاموزند در فصل‌های دیگر این کتاب مانند کسب علم و دانش و دستیابی به صنعت هیچ مشکلی نخواهیم داشت؛ باید دانش‌آموزان را در همان گام اول با این ارزش‌های بسیار ساده آشنا کنیم تا در زندگی اجتماعی چالشی نداشته باشیم.
 
وی اظهار کرد: آموزش‌و‌پرورش خوزستان بر اساس شاخص‌های ملی و بین‌المللی اولین شاخص خود را بر توسعه‌ی پیش‌دبستانی قرار داده است. هدف ما در پیش‌دبستانی این نیست که کودکان یک‌سال زودتر الفبا را بیاموزند بلکه هدف این است که زودتر وارد مدرسه شوند و ارتباط خانواده‌ها یک‌سال زودتر با معلم و مدرسه برقرار شود؛ ما زمانی آموزش‌وپرورش موفقی خواهیم داشت که ذهن تمام خانواده‌ها و مسئولان درگیر مسأله تعلیم‌وتربیت باشد.
 
تقی‌زاده با طرح این درخواست از تمام مسئولان استانی برای آن‌که در برنامه‌های اجرایی و عملیاتی اولویت اول آن‌ها نگاه به مدرسه باشد، گفت: یک سرزمین زمانی به‌خوبی ساخته خواهد شد که آموزش‌وپرورش آن سرزمین ساخته شده باشد.
 
وی تأکید کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به آموزش‌وپرورش خوزستان کمک کنند چراکه هم‌اکنون با کمبود 10 هزار نیروی آموزشی مواجه هستیم؛ حل این مشکل جز با یک همت استانی و اخذ ردیف‌های استخدامی خاص برای خوزستان امکان‌پذیر نیست. امیدواریم این مشکل حل شود و بخشی از جوانان استان بتوانند در آموزش‌و‌پرورش در جهت ارتقا و پیشرفت تعلیم‌و‌تربیت استان خود مؤثر واقع شوند. امیدواریم با توکل بر خداوند بتوانیم تعلیم‌و‌تربیت موفقی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار