دکتر حی‌بر: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می‌کنند و باید به این میزان، تعداد ۲۵۰ هزار بیمار مراجعه‌کننده به درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و 25 هزار بیمار بستری را افزود که اگر قرار باشد بیماران بیش از حد مجاز، همراه داشته باشند، مشکلات و فشار مضاعفی به مجموعه بیمارستان تحمیل می‌شود
کد خبر: ۳۰۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 24 September 2016
دکتر حبیب حی‌بر اظهار کرد: اورژانس بیمارستان گلستان، با انجام سطح‌بندی (تریاژ) بیماران، فرآیند درمان بیماران را از لحاظ زمان رسیدگی برنامه‌ریزی کرده و به برخی از بیماران مانند بیماران قلبی و ریوی در چند دقیقه و به بیماران دیگر با توجه به نوع صدمه اورژانسی، در زمان‌های استاندارد پزشکی خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی افزود: تریاژ یا سطح‌بندی بیماران فرآیندی است که طی آن، مدت زمانی خاص برای رسیدگی اورژانسی به بیمار مشخص می شود و طی این فرآیند از چند دقیقه تا چند ساعت، بیماران تحت مراقبت‌های اولیه قرار می‌گیرند.

دکتر حی‌بر با بیان این‌که برخی بیماران از جمله بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند، نیاز است به صورت فوری و در چند دقیقه به آنها رسیدگی شود، گفت: در اورژانس بیمارستان گلستان، بیمار از لحظه ورود، تریاژ و سطح‌بندی می‌شود و اگر برای بیماری نیاز فوری به درمان تنفسی و احیا قلبی ریوی وجود داشته باشد، طی چند دقیقه به اتاق C.P.R (احیا قلبی ریوی) منتقل شده و در آنجا اقدامات تخصصی اورژانس برای وی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از فرآیند سطح‌بندی، بیماران به اورژانس حاد منتقل و در این بخش اقدامات لازم و فوری مانند آزمایش‌های ضروری و تصویربرداری‌های پزشکی شامل سی.تی.اسکن و رادیولوژی برای آنان درخواست می‌شود.

وی افزود: پس از این مراحل، بیمار یا ترخیص و یا به منظور اقدامات تخصصی بیشتر، به دیگر بخش‌های اورژانس ارجاع می‌شود.

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: بخش‌های تخصصی اورژانس بیمارستان گلستان اهواز شامل اورژانس جراحی در زمینه‌های ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی کلیه و اتاق گچ، اورژانس داخلی در زمینه‌های روماتولوژی، اعصاب داخلی، ریه، گوارش، دیابت، کلیه و فشار خون، اورژانس روان‌پزشکی، اورژانس قلب و اورژانس کودکان است.

وی اظهار کرد: در کلیه مراحل رسیدگی و درمان بیماران در این مرکز، حفظ آرامش و جلوگیری از حضور بیش از حد و ازدحام همراهان ضروری است و هر بیمار در صورت نیاز با اعطای "کارت همراه اورژانس"، می‌تواند یک یا حداکثر دو نفر به عنوان همراه داشته باشد و توجه به این نکته بسیار ضروری است که بیماران اورژانس، ممنوع‌الملاقات هستند و به هیچ وجه نیازی به حضور جمعیت بسیار بر بالین آنها نیست، چرا که این امر موجب اختلال در روند رسیدگی به بیماران خواهد شد.

حی‌بر افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان گلستان مراجعه می‌کنند و باید به این میزان، تعداد ۲۵۰ هزار بیمار مراجعه‌کننده به درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و 25 هزار بیمار بستری را افزود که اگر قرار باشد بیماران بیش از حد مجاز، همراه داشته باشند، مشکلات و فشار مضاعفی به مجموعه بیمارستان تحمیل می‌شود.

وی گفت: روزانه به علت وقوع سوانح ترافیکی و جاده‌ای، نزاع‌ها، درگیری‌های مسلحانه و... حجم بالایی از بیماران بدحال و با شرایط وخیم روانه اورژانس بیمارستان گلستان اهواز می‌شود و این بیماران معمولا تعداد فراوانی همراه دارند که لازم است این عزیزان، برای آرامش بیمار خود و دیگر بیماران، خونسردی خود را حفظ کرده و با سعه صدر، یاری‌گر مسئولان و کادر بیمارستان در ارائه هرچه بهتر خدمات لازم و مطلوب به بیماران باشند.

رییس بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: پس از درمان‌های اولیه تخصصی در اورژانس‌های تخصصی حاد، جراحی، روان‌پزشکی، قلب و کودکان که زیر نظر اساتید تمام وقت طب اورژانس و دستیاران پزشکی انجام می‌شود، بیمار ترخیص و یا برای ادامه درمان، به بخش‌های بستری منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل شمار بالای بیماران بدحال نیازمند به تخت مراقبت‌های ویژه (I.C.U)، که از سراسر استان خوزستان به بیمارستان گلستان منتقل می‌شوند، در صورت عدم وجود تخت آی.سی.یو، در همان تخت‌های اورژانس که قابل تبدیل به تخت آی.سی.یو و مراقبت‌های ویژه با امکان مانیتورینگ هستند، تحت نظر قرار می‌گیرند تا از طریق "ستاد رها دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور"، برای هماهنگی تخصیص تخت آی.سی.یو به بیماران، اقدامات لازم انجام شود.

دکتر حی‌بر افزود: در تمام ساعات شبانه روز، پزشک مسئول فنی اورژانس، مسئول پاسخگویی و رسیدگی به امور پزشکی بیماران اورژانس، ناظران پرستاری(سوپروایزرها)، مسئول رسیدگی و نظارت به امور پرستاری، مدیر کشیک، مسئول امور خدماتی، رفاهی، تاسیساتی و انتظامی اورژانس حضور و نظارت لازم را دارند.

وی تصریح کرد: واحد رسیدگی به شکایات نیز در صورت عدم جلب رضایت بیمار یا همراه وی، به صورت شبانه روزی و با بهره‌گیری از کارشناسان روانشناسی بالینی، با تلفن مستقیم ۳۳۷۴۳۰۸۷-۰۶۱،  تلفن همراه ۰۹۰۱۷۰۲۸۳۱۳ و شماره پیامک 300072016، آماده دریافت نظرات، پیشنهادها، انتقادات و رسیدگی به خواسته‌ها و جلب رضایت شهروندان گرامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار