استاندار خوزستان:
همه دستگاه های اجرایی از این یک درصد استفاده کنند و در عین حال نیز تاکید کرد قسمتی از 40 درصد را برای گسترش ورزش در بین پرسنل خود استفاده کنند و مابقی را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان به منظور گسترش ورزش های همگانی و قهرمانی و همچنین تیم های مختلف در مناطق محروم قرار دهند.
کد خبر: ۳۰۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 25 September 2016
به گزارش تابناک خوزستان، استاندار خوزستان گفت: انتظارم این است تمام مسوولان اجرایی استان برای کمک به امر ورزش در خوزستان و ارتقا سطح ورزش قهرمانی، همت خود را به کار گیرند تا در پایان سال از حیث ورزش همگانی و قهرمانی در جایگاه خوبی قرار گیریم.

 غلامرضا شریعتی در جلسه ی بررسی کمک به زیرساخت های ورزش و جوانان استان خوزستان اظهار کرد: در برنامه پنج ساله پنجم مصوب شد که همه دستگاه های اجرایی مجاز هستند تا یک درصد از بودجه های جاری و عمرانی خود را صرف کمک به زیرساخت ها و اماکن ورزشی کنند که تحقق این مهم در جهت توسعه فضاهای ورزشی استان باید هر چه زودتر در دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی خوزستان قرار گیرد.

استاندار خوزستان درادامه گفت: استانداری خوزستان با هماهنگی دستگاه های نظارتی و سازمان اقتصاد و دارایی بخش نامه ای تنظیم و به دستگاه های مختلف ابلاغ گردیده است و از آن ها خواسته شده است که از این بودجه یک درصدی بهره لازم را ببرند و 30 درصد از این یک درصد را صرف اداره کل ورزش و جوانان و 40 درصد را نیز صرف هزینه های جاری بخش ورزش نمایند.

وی  افزود: دستگاه های اجرایی استان می توانند این بودجه یک درصدی را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهند و اداره کل نیز آن را برای رفع مشکلات مالی هیات های ورزشی استان و شهرستان ها و ورزش های قهرمانی استفاده کنند تا بدین صورت مسائل و مشکلات ورزش استان در زمینه کمبود تجهیزات ورزشی، فضاهای ورزشی و مشکلات ورزشکاران بویژه قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی حل گردد.

وی همچنین توسعه ورزش همگانی در استان خوزستان را در دستور تمامی دستگاه های اجرایی خوزستان قرار داد.

وی به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان در مسایل اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اجرایی خطاب به دستگاه های ذی ربط خواستار شد تا همه دستگاه های اجرایی از این یک درصد استفاده کنند و در عین حال نیز تاکید کرد قسمتی از 40 درصد را برای گسترش ورزش در بین پرسنل خود استفاده کنند و مابقی را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان به منظور گسترش ورزش های همگانی و قهرمانی و همچنین تیم های مختلف در مناطق محروم قرار دهند.
شریعتی گفت: در تمام دنیا آموزش و پرورش نقش عمده ای در ورزش هر کشور دارد؛ به عنوان مثال ژاپن کشوری است که به لحاظ زمین در مضیقه است اما مدارس آن همگی دارای زمین ها و امکانات ورزشی مناسب هستند که این نشان از توسعه یافته بودن این کشور دارد.
وی افزود: باید از اختیاری که به دستگاه های اجرایی در خصوص توسعه زیرساخت های ورزشی در ادارات داده ایم حداکثر استفاده را نمایند و حضوری فعالانه در آن داشته باشند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: دستگاه هایی مثل شهرداری می تواند در زمینه ورزش همگانی همت خود را بکار ببندد و به همین منظور نظرم این است که در این زمینه ها کمیته هایی تشکیل شود و گزارش آن کمیته ها به بنده ارایه شود. 

شریعتی در پایان تاکید کرد: انتظارم این است که تمام مسئولان اجرایی استان برای کمک به امر ورزش در خوزستان و ارتقا سطح ورزش قهرمانی همت خود را به کار ببندند و با کمیته ها ی مذکور  همکاری لازم را مبذول دارند تا در پایان سال از حیث ورزش همگانی و قهرمانی  با توجه به استعدادها و ظرفیت های موجود در استان جایگاه ویژه خود را در سطح کشور کسب نماییم.


منبع: تابناک
برچسب ها: ورزش ، خوزستان ، استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار