اقتدار ما در مرزهایی آبی و خاکی زبانزد کشورهای دیگر است و هم‌اکنون اگر در خلیج فارس دشمن به سکوهای‌مان نزدیک شود نیروهای جندالله آنها را به عقب خواهند راند و در هر جای ایران اگر دشمن قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را داشته باشد تمام نیروهای ما در برابر آنها خواهند ایستاد.
کد خبر: ۳۰۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 26 September 2016

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان گفت: ‌اقتدار ما در مرزهایی آبی و خاکی زبانزد کشورهای دیگر است و هم‌اکنون اگر در خلیج فارس دشمن به سکوهای‌مان نزدیک شود نیروهای جندالله آنها را به عقب خواهند راند و در هر جای ایران اگر دشمن قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را داشته باشد تمام نیروهای ما در برابر آنها خواهند ایستاد.

امیر سیدباقر صادقی در آیین رژه گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان که امروز (5 مهرماه) در آبادان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آبادان معراجگاه شهدا است و اگر حصر آبادان شکسته نمی‌شد، خوزستان و سپس ایران مورد هجمه دشمن قرار می‌گرفت. ‌رشادت‌ها و جانبازی‌ها و عشق‌بازی‌های دلاورمردان نیروهای مسلح و ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی را در اقصی نقاط جبهه‌های نبرد به خصوص در عملیات ثامن‌الائمه(ع) منجر به شکست حصر شهر سرنوشت‌سازی همچون آبادان شد.
 
وی ادامه داد: شهر مقاوم آبادان 349 روز در محاصره کامل دشمن بود و در روزهایی که رژیم متجاوز بعث، رویای فتح یک‌روزه آبادان و خرمشهر و فتح سه‌روزه خوزستان را در سر داشت، با همت نیروهای مدافع کشور این خیال خام باطل شد.
 
صادقی افزود:‌ زمانی که دشمن وارد خرمشهر شد پس از 34 روز بخشی از خرمشهر را اشغال کرد و از آنجا که نتوانست از مسیر غربی وارد آبادان شود، به ناچار برای آن‌که توانمندی خود را به افکار عمومی اثبات کند، خرمشهر را به سمت کارون دور کمانه‌ای زد.
 
وی گفت: در دورانی که به دلایل سیاسی، ارتش و سپاه و نیروی مسلح کافی در خوزستان حضور نداشت، دشمن توانست دو پل را روی کارون احداث کند و بدین ترتیب جاده اهواز - آبادان را تصرف و سپس جاده ماهشهر - آبادان را گرفت و این‌گونه شبه‌جزیره آبادان در محاصره 270 درجه‌ای قرار گرفت.
 
فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان اظهار کرد: در روز نهم آبان ماه 59، اولین گردان دشمن از بهمنشیر به جاده خسروآباد وارد شد تا به شمال اروند اشراف پیدا کند. اگر عراق، اروند را در دست می‌گرفت، آبادان اشغال می‌شد و دفاع از اهواز دیگر امکان‌پذیر نبود و دشمن به هدف خود که نفی قطع‌نامه 1957 الجزایر و اشراف به اروند بود دست می‌یافت.
 
وی ادامه داد: مردم بومی آبادان، عشایر و نیروهای نظامی و انتظامی این شهر، در اولین روزهای ورود دشمن، شهر را ترک نکردند. دشمن بارها از نقاط مختلف قصد حمله به آبادان و تصرف این شهر را داشت و 7 عملیات در این خصوص انجام شد که با حضور نیروهای آبادان، طرح دشمن عملی نشد.
 
وی ادامه داد: ‌فرماندهی ناقص در ابتدای جنگ و حمله به آبادان موجب به بار آمدن خسارات زیادی گشت که در آن زمان مسئولین نظام تصمیم به شکست حصر آبادان گرفتند و نیروها از تمام نقاط کشور به سمت آّبادان گسیل شدند و این تجمع در سه محور ذوالفقاری، ایستگاه 12 و تیپ سوم از سمت دارخوین عملیات ثامن الائمه را در ساعت یک بامداد پنج مهر 1360 با رمز ”نصر من الله و فتح قریب” شروع کردند و توانستند در ساعت 6 عصر روز بعد، دشمن تا دندان مسلح را متزلزل کنند و محاصره یک ساله آبادان پس از 42 ساعت شکسته شود؛ این دستور و فرمان امام (ره) بود که فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود.
 
فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان با یادی از فرماندهان جان بر کف هم‌رزم خویش ادامه داد: ‌اگر وحدت بین تمام ایرانیان ارتش، سپاه و بسیج نبود حماسه‌ای این چنین خلق نمی‌شد؛ به گونه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس 88 مسیحی، 18 کلیمی، 9 زرتشتی و 317 روحانی در جنگ پای به پای سپاهیان، ‌ارتش و نیروهای مسلح جنگیدند و در ردیف پنج میلیون ایرانی حاضر در جنگ قرار گرفتند.
 
وی با یادی از آیت‌الله جمی نماینده ولی فقیه در آبادان در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اولین شهری که در استان خوزستان در 31 شهریور 59 بمباران شد، آبادان بود که حضور آیت الله جمی و دلگرمی‌های وی در آن وضعیت نابسامان موجب ایستادگی بیشتر رزمندگان اسلام شد. یکی از اقدامات بارز این روحانی تعطیل نشدن نماز جمعه آبادان در سراسر جنگ بود که امروز باید قدردان خون شهدا ایثارگران و جانبازان باشیم چرا که امنیت فعلی را ممنون آنان هستیم.
 
وی در پایان گفت: ‌اقتدار ما در مرزهایی آبی و خاکی زبانزد کشورهای دیگر است و هم‌اکنون اگر در خلیج فارس دشمن به سکوهای‌مان نزدیک شود نیروهای جندالله آن‌ها را به عقب خواهند راند و در هر جای ایران اگر دشمن قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را داشته باشد تمام نیروهای ما در برابر آن‌ها خواهند ایستاد و یک‌دستی ملت ما بود که موجب شد یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتد و امروز به برکت خون شهدا و نظام اسلامی و هوشمندی مدیران از دفاع مقدس پاسداری کرده و آن را به نسل های آینده خواهیم داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار