وزیر کشور اعلام کرد:
وزیر کشور به زائران اربعین حسینی توصیه کرد به منظور تسهیل در برگشت از کشور عراق سعی کنند در کربلا و نجف توقفی کوتاه داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 27 September 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک خوزستان، وزیر کشور که امروز صبح به مرزهای شلمچه و چزابه سفر کرده است در جمع خبرنگاران  درپایانه مرزی چزابه در خصوص ارزیابی شرایط مرزهای استان با کشور عراق عنوان کرد: به منظور همکاری و فراهم آوردن شرایط مطلوب تر زائران اربعین حسینی امروز بازدیدهایی را از مرز شلمچه و چذابه انجام دادیم و تمام کمبودها و موانع تردد زائرین اربعین بررسی و رفع آن ها در دستور کار قرار گرفت.

وزیر کشور، اولویت نخست و اصلی وزارت کشور را امنیت زائرین دانست و اظهار کرد: هماهنگی های لازم با طرف عراقی صورت گرفته و تمام شرایط در این خصوص مهیا است.

وزیر کشور به زائران اربعین حسینی توصیه کرد به منظور تسهیل در برگشت از کشور عراق سعی کنند در کربلا و نجف توقفی کوتاه داشته باشند.

رحمانی فضلی با تاکید به اینکه اخذ ویزا برای انجام مراسم اربعین امسال ضروری است، تصریح کرد: مراکز صدور ویزا را افزایش داده ایم.

زائران اربعین بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند وزیر کشور از زائران خواست تا بدون ویزا برای رفتن به عتبات عالیات به مرزها مراجعه نکنند.

وی همچنین اظهار کرد: صدور ویزا برای تمامی زائرین از مراکز استانها انجام می گیرد به همین دلیل از تمام کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند تقاضا داریم بدون ویزا به مرزها مراجعه نکنند.

عبدالرضا رحمانی همچنین در ادامه افزود:جهت افزایش رفاه حال زائران، سامانه ثبت نام اینترنتی برای شرکت در آیین اربعین حسینی امسال زودتر از سال خای قبل راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: پیش بینی می شود در آیین اربعین حسینی امسال افزایش 40 درصدی زوار را در پایانه مرزی چذابه داشته باشیم که نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی است. 

رحمانی فضلی در خصوص بهبود نقاط ضعف پایانه های مرزی خوزستان گفت: اگرچه نقاط ضعفی را در سال های گذشته در پایانه های مرزی خوزستان شاهد بودیم اما تلاش مضاعفی برای رفع این نقاط در سال جاری صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: در پایانه مرزی شلمچه و چذابه در خوزستان، اقدامات خوب و موثری نسبت به سال های گذشته صورت گرفته و در حوزه خدمات رسانی زیربنایی،توقفگاه ها، و استقرار موکب ها شرایط بهتری برای سهولت تردد زائران ایجاد شده است. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار