اولین شب از مراسم سوگواری شبهای بین الحرمین به همت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در محل یادمان شبهای بین الحرمین واقع در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار شد
کد خبر: ۳۰۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 05 October 2016
به گزارش تابناک خوستان، مراسم شبهای بین الحرمین برای هشتمین سال است که از سوی معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز برگزار می شود. 

مراسمی که توانسته عاشقان و دلباختگان امام حسین(ع) را در محفلی گرد هم آورد. ساخت حرم های نمادین امام حسین(ع) و برادر باوفایشان حضرت ابوالفضل (ع) با ایجاد فضایی معنوی و روح بخش دل های شیفتگان سیدالشهدا را روانه کربلای معلی کرده و با پای دل به زیارت قبر شش گوشه حضرت می برد.

مراسم شبهای بین الحرمین وجهه ای متفاوت با سایر مراسمات سوگواری دارد . این مراسم به برکت نام مبارک امام حسین (ع) میزبان زن و مرد و پیر و جوان و افراد مذهبی و غیرمذهبی  است .

شب گذشته اولین شب از هشتمین سال این مراسم برگزار شد. هرچند شب اول برگزاری این مراسم بود ولی جمعیتی درخور ، که مدتها منتظر این مراسم بودند حضور داشتند. مراسم با قرائت قرآن و زیارت عاشورا آغاز شد.پس از آن حاضران با مداحی مداح اهل بیت حاج احمد سمیع به سینه زنی پرداختند. آخرین بخش از مراسم نیز تعزیه زیبا و اثر گذار مسلم ابن عقیل بود که با هنرمندی گروه نمایش به اجرا در آمد.

گفتنی است ، مراسم سوگواری شبهای بین الحرمین هرشب ساعت 8تا 12  تا شب شام غریبان ادامه خواهد داشت و میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار