پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در روزهای اخیر موفق به شناسایی سه باند بزرگ سارقان منزل، موتورسیکلت و سیم برق در اهواز شد
کد خبر: ۳۰۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 06 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان، سرهنگ سید محمد صالحی روز پنجشنبه در نشست با رسانه های گروهی استان که به منظور ارائه گزارش انهدام باند سارقان منازل و کشف اموال مسروقه در اهواز برگزار شد اظهار کرد: این سارقان در مناطق غرب اهواز اقدام به سرقت می کردند و تاکنون به 25 فقره سرقت سیم برق، 20 فقره سرقت از منزل و 45 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد:عمده فعالیت این سارقان در حوزه غرب بوده و موتورسیکلت ها را از منازل و مجتمع های مسکونی با شکستن قفل ها سرقت کردند.

وی بیان کرد: باتوجه به این شرایط از تمامی شهروندان خواستاریم که منازل به ویژه مجتمع های مسکونی خود را به سیستم های ایمنی تجهیز کنند.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: برخی از اموال مسروقه از مالخرها و سایر آن نیزاز سارقان کشف شده و تاکنون 16 دستگاه موتور سیکلت شناسایی شده است.

وی بیان کرد: همچنین تعدادی لپ تاپ ، ال سی دی، اشیای عتیقه، ابزارهای به کاربرده شده در سرقت ، خودرو، موتور سیکلت، کابل برق کارگاهی و زیورآلات زنانه از جمله اموال کشف شده از این باندها هستند.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: مردمی که منازل آن ها در مناطق زیرمجموعه کلانتری های 27، 36 و 14 قرار داشته و مورد سرقت واقع شده اند می توانند به کلانتری های مذکور مراجعه کنند.

وی یادآور شد: روز چهارشنبه نیز پلیس مبارزه با مواد مخدرپس از مدت ها که باند توزیع مواد مخدر و روانگردان را تحت نظر داشت، در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند را دستگیر و مقدار هشت کیلوگرم مواد مخدر روانگردان شیشه کشف شد.

سرهنگ صالحی همچنین به فعالیت موثر دایره مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری های استان اشاره کرد و گفت: بخشی از پرونده های قضایی در این دایره بررسی و فرایند قضایی را طی می کنند که در طول یک سال اخیر 9 هزار و 473 پرونده به این بخش ارجاع شده که 68 درصد از این پرونده ها منجر به سازش گردید.

وی فعالیت این بخش را در کاهش هزینه های ناجا و صرفه جویی در وقت تاثیرگذار دانست و افزود: این میزان پرونده بخش عمده ای از وقت وهزینه دولت را صرف می کند به همین منظور رسیدگی به این پرونده ها را به دایره مددکاری کلانتری ها واگذار کردیم تا هم در وقت و منابع صرفه جویی شود وهم کینه و کدورت میان خانواده ها سریعتر برطرف شود.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان همچنین به صدور گذرنامه در استان در یک سال اخیر اشاره داشت و گفت: در بحث صدور گذرنامه نیز از یک سال گذشته تاکنون 310 هزار و 550 جلد توسط پلیس گذرنامه برای شهروندان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد افزایش داشته ایم.

وی ادامه داد:پلیس راهور نیز در یک سال گذشته تاکنون 78 هزار و 724 جلد گواهینامه صادر کرده است.

سرهنگ صالحی درخصوص تمهیدات ستاد فرماندهی انتظامی استان در خصوص برقراری نظم و امنیت در ایام محرم گفت: باتوجه به این که درایام محرم با شرایط خاصی از نظر عبور و مرور و شلوغی شهر مواجه هستیم، توسط پلیس استان برای این ایام بخصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: به منظور تامین امنیت عزاداران حسینی و دسته جات عزاداری در سطح استان جلساتی با مسئولان هیات های عزاداری ،مساجد و تکایا برگزار و تذکر لازم به آن ها داده شده و چگونگی برقراری نظم و امنیت نیز به آن ها آموزش داده شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد:هماهنگی خوبی با نیروهای بسیج در سطح استان انجام شده تا از ظرفیت بسیج در کنار نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت استفاده شود.

وی تهیه طرح ترافیکی برای ایام دهه محرم و بخصوص روزهای تاسوعا و عاشورا را از دیگر برنامه های نیروی انتظامی استان برشمرد و افزود: در این ایام محدودیت های ترافیکی اعمال خواهد شد و از طریق پلیس راهور اطلاع رسانی دقیقی صورت می گیرد.

سرهنگ صالحی گفت: با مردمی کردن امنیت در روزهای محرم به خصوص در روز عاشورا از همیاران محرم و پلیس افتخاری در راستای برقراری نظم و امنیت استفاده می شود. 

وی ادامه داد: اقدام دیگر در راستای تامین نظم و امنیت، استقرار نیروهای انتظامی استان در تمامی مساجد و حسینیه ها و اماکن مذهبی قبل و بعد ازمراسم است. 

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان تاکید کرد: باتوجه به این که به تدریج زائران حسینی برای سفربه عتبات اقدام می کنند، انتظار می رود این زائران با دراختیار داشتن مدارک قانونی به پست های گذرنامه مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار