بهره برداری از 44 دوربین ثبت تخلف سرعت که 32 دوربین آنها امروز و به مبلغ دو میلیارد تومان مورد بهره برداری رسمی قرار گرفتند، نصب و راه اندازی 20 تقاطع هوشمند(چراغ راهنمایی) و نیز نصب سامانه SCATS در مرکز کنترل ترافیک از جمله فعالیتهای حوزه هوشمند سازی حمل و نقل است.
کد خبر: ۳۰۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 08 October 2016

شهرداری اهواز مراسم افتتاحیه بهره برداری از سامانه هوشمند کنترل تخلفات رانندگی شهر اهواز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سید خلف موسوی شهردار اهواز، سرهنگ قدرتی رییس راهنمایی و رانندگی استان، سرهنگ پیریایی رییس راهنمایی و رانندگی اهواز، علی ناصری عضو شورای شهر، یزدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز، روسای پاسگاهها و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد سید خلف موسوی اظهار داشت: توسعه سامانه های هوشمند ITS که مطابق ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برعهده شهرداری قرار گرفته است، تاثیر قابل ملاحظه ای در روان سازی ترافیک ، افزایش بهره وری معابر، افزایش ایمنی و امنیت شهروندان دارد.

شهردار اهواز افزود: تا سه سال گذشته هیچ گونه دوربین ثبت تخلفی در شهر اهواز فعال نبود و این در حالی است که اکنون 44 دوربین ثبت سرعت غیرمجاز در معابر شهر اهواز فعال می باشند و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه های هوشمند ITS و بویژه دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلف تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش امنیت اجتماعی و ناامن کردن جامعه  برای مجرمین و متخلفین دارند.

سید  خلف موسوی ضمن بیان این مطلب که قطعا تاثیرات عملکرد ما توسط شهروندان حس خواهد شد، عنوان کرد: شهرداری و پلیس راهور نیروی انتظامی با تعامل و هم افزایی و همکاری و همفکری که بین آنها وجود دارد در انجام وظایف محوله بیش از پیش تلاش خواهند نمود.

شهردار اهواز در پایان به اهم فعالیتهایی که در حوزه هوشمند سازی حمل و نقل در سالهای اخیر انجام گرفته  اشاره کرد و گفت: بهره برداری  از 44 دوربین ثبت تخلف سرعت که 32 دوربین آنها امروز  و به مبلغ دو میلیارد تومان مورد بهره برداری رسمی قرار گرفتند، نصب و راه اندازی 20 تقاطع هوشمند(چراغ راهنمایی) و نیز نصب سامانه SCATS در مرکز کنترل ترافیک  به مبلغ 540 میلیون تومان که با نصب این نرم افزار  کلیه 45 تقاطع هوشمند بصورت متمرکز از مرکز کنترل ترافیک مدیریت و فرماندهی می شوند و نیازی  به حضور فیزیکی پلیس جهت مدیریت چراغ راهنمایی نمی باشد، از جمله فعالیتهای حوزه هوشمند سازی حمل و نقل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای 60کیلومتر فیبرنوری جهت توسعه سامانه های حمل و نقل هوشمند ، ایجاد سایت فعلی پلیس و برگزاری ارتباط فیبر نوری آن و نصب 20 دوربین جدید نظارت تصویری HD جهت مدیریت نظارت تصویری ترافیک شهر اهواز نیز از دیگر فعالیتهای انجام شده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در حوزه هوشمند سازی حمل و نقل می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار