مشاور معاون وزیر صنعت در امور بانوان در جمع خانم های کارآفرین و صنعتگر خوزستان : توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال از اهداف مهم سازمان صنایع کوچک است.
کد خبر: ۳۰۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 09 October 2016
شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان ، در این جلسه که با حضور مشاوراستاندار خوزستان در امور بانوان ، نماینده صندوق کارآفرینی و امید ، نماینده  بانک سینا در خوزستان و مدیر کل امور عشایر خوزستان ، مدیر کل امور روستایی استانداری و جمعی از بانوان کارآفرین و صنعتگر خوزستانی برگزار شد ،

 دکتر سلطانی گفت : سازمان صنایع کوچک برای توسعه اشتغال وکارآفرینی در مسیر اقتصاد مقاومتی بویژه برای بانوان اهتمام ویژهای دارد.

 

مشاور معاون وزیر صنعت درامور بانوان اذعان داشت ، باید با همکاری مستمر بتوانیم ، گام های بیشتری در راه توسعه واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی بویژه برای زنان کارآفرین برداریم.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ، گفت: در کشوردختران فارغ التحصیل در رشته های مختلف وجود دارد ،  با دور کردن آنها از فرهنگ پشت میز نشینی می توان از ظرفیت بالای آنان به بهترین نحو استفاده کرد.

دکتر سلطانی افزود ، یکی از قوانین که ابلاغ شده ایجاد شهرک های صنعتی در روستاهاست ، که این خود

 تاثیر بسزایی در استفاده از ظرفیت زنان روستایی برای ایجاد اشتغال خواهد داشت . نکته مهمی که بانوان در صنایع باید به آن توجه کنند، بازاریابی مناسب است.

وی در ادامه گفت : با تشکیل تعاونی های بالای 25 نفر اعضاء که وام 3 تا 4 میلیارد تومانی با سود کم

به آنان تعلق می گیرد ، می توان فرصتی مناسب برای فعالیت های اقتصادی و البته ایجاد اشتغال ، فراهم کرد.

دکتر سلطانی گفت: بانوان کارآفرین می توانند از ظرفیت شهرکهای صنعتی که دولت هم توجه ویژه ای به این حوزه دارد ، استفاده کنند.

در این نشست ، اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با بیان اینکه ، بانوان کارآفرین و صنعتگر در شهرکهای صنعتی فعالیت خوبی دارند و این فعالیت هم در حال توسعه است ،

گفت : در حال حاظر 22 واحد صنعتی با تلاش بانوان کارآفرین در شهرکهای صنعتی خوزستان
فعال هستند.

 در سرتا سر جهان، زنان هر روز نقش چشم گیرتری  در اقتصاد کشور خود ایفا می کنند. در همین راستا دولت ها با اصلاح قوانین کار، تاسیس مراکز آموزشی و حمایت از زنان شاغل و کارآفرین، سعی کرده اند زمینه را برای ورود آن ها به بازار کار فراهم کنند.

با آن که زنان همواره مسوولیت زندگی شخصی و خانوادگی را به عهده دارند، آن دسته از آن ها که بین کارو زندگی خانوادگی توازن برقرار می کنند موفق تر هستند. در کشور ما ایران زمینه و ظرفیت های بسیار مناسبی برای زنان کارآفرین وجود دارد. در بخش های مختلف صنعت و حتی عرصه های دیگر زنان ایرانی بارها توانمندی خود را به  اثبات رساند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار