رؤسای ادارات باید از بین افراد مومن و باتقوا انتخاب شوند و کسی حق ندارد مدیری را که تقوا همراه با تخصص نداشته باشد، انتخاب کند.
کد خبر: ۳۰۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 09 October 2016

به گزارش تابناک خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: رؤسای ادارات باید از بین افراد مومن و باتقوا انتخاب شوند و کسی حق ندارد مدیری را که تقوا همراه با تخصص نداشته باشد، انتخاب کند.

 آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری پیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در محل تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر برگزار شد، با بیان اینکه تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عموم مردم است، اظهار کرد: بخشی از وظایف اجرای امر به معروف به تذکر در اماکن عمومی مربوط می‌شود که شخص تذکر دهنده باید با توجه به شرایط و ضوابط مکان موردنظر تذکر دهد، چرا که بحث امر به معروف و نهی از منکر مقوله حساسی است.

وی تصریح کرد: ما مخالف این هستیم که در جامعه ما که یک جامعه دینی و اسلامی است، آقایان موارد امر به معروف را به خانم‌ها تذکر دهند و این امر مهم باید توسط خانم‌ها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: به طور حتم تمام قوانین و مقررات امر به معروف و نهی از منکر در هر مکانی و در هر شرایطی در قانونی اساسی لحاظ شده و کارگزار نظام جزئی از نظام است که اقدام به اجرای قوانین می‌کند.

جزایری با بیان اینکه اگر کارمندان اداره‌ای خطا کنند رئیس‌‌ همان اداره موظف است تذکر دهد، توضیح داد: رؤسای ادارات باید از بین افراد مومن و با تقوا انتخاب شوند و کسی حق ندارد مدیری را که تقوا همراه با تخصص نداشته باشد، انتخاب کند.

وی ادامه داد: در ادارات نگاه پرسنل به رئیس اداره است و از کار‌ها و اعمال رؤسای خود تاثیر می‌پذیرند.

جزایری تاکید کرد: از اعمال زیرمیزی و پارتی‌بازی‌های علنی که در برخی ادارات صورت می‌گیرد، باید جلوگیری کرد و این مسئله حل نمی‌شود مگر با تذکر امر به معروف و نهی از منکر.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ادارات محتاج سیستم امر به معروف و نهی از منکر هستند، متذکر شد: مدیر شورای امر به معروف ادارات که ریاستش به عهده رئیس اداره است، ابتدا تذکر را از خودش شروع کند.

موسوی‌جزایری گفت: تمام قوانین مورد احتیاج امر به معروف و نهی از منکر در اماکن، مقابله با منکرات در حزه نیروی انتظامی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به گزارشی که از شهرستان بهبهان مبنی بر در تالار‌های عروسی شهر حد فاصل بین خانم و آقایان دیوار شیشه‌ای و بدون پرده است، عنوان کرد: همه این اعمال بر اساس اهمال کاری است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه یک زمانی به منظور اصلاح نمی‌توانستیم آن طور که باید تذکر دهیم، توضیح داد: اما اکنون این ایراد را نمی‌توانند بگیرند، چرا که قانون کلی امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس تصویب و متولی دارد و مسئولیت آن قانونی است.

جزایری ادامه داد: بر اساس قانون مصوب، احکام اسلام ناب محمدی که مصداق آن ولایت فقیه است، کسی که فساد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... مرتکب شود با وی برخورد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد که با توکل به خدا و درس گرفتن از مکتب اهل بیت و قیام سید الشهدا که بر اساس امر به معروف و نهی از منکر بود، گام در اصلاح جامعه برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار